• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vet inte heller vad min bebbe beräknas väga. Ska fråga det vid nästa BM besök.
    Har också funderat på att tigga till mig ett UL. Hos BM sist hade den vänt sig, men rörlig och hög upp. Har nu fått för mig att den vänt sig igen. Den har ju rört på sig en del och nu känns det som den ligger annorlunda i magen (sparkar är på andra ställen). Ja ja, får ta det vid nästa BM besök, hon sa att det inte är försent med vändningsförsök då om den vänt sig igen. Blir bara lite nojig och orolig.

Har inte funderat så mycket på TNS, de verkar läskiga och är rädd för hur barnet kan påverkas. Har siktat in mig på vetekuddar, mina vänner har använt det och de rekommenderar dem.
    Fick 2 st av min sambo i veckan.

• Hellur

Lillenlillen - Har också funderat på om UL-bilderna mattas av med åren. Finns nog en risk för det.
    Har scannat in mina. Kanske ska dra ut dem på papper i fall att.

• Hellur

Suck, min kollega gick hem sjuk idag. Hon ringde ikväll och meddelade att hon har feber, ont i halsen, ont i öronen osv. Hennes son som fått tillbaka sin halsfluss, har nog smittat... Hoppas inte jag blivit smittad.
    Min kollega ska vara min ersättare och idag började hennes ersättare. Så kvar satt jag och fick lära upp min kollegas jobb. Undrar just hur detta ska gå nästa vecka, vilken blir min sista, om hon inte blir frisk i helgen. Jag på halvtid, en ny som behöver väldigt mycket support och stöd. Jag som vill kunna slappna av och inte stressa. Nu blir det stress och mycket.
    Är inte min kollegas fel, alla blir vi sjuka ibland, men tajmingen är inte den bästa direkt.
    Ja ja, var bara tvungen att klaga av mig lite.

• Hellur

Ja, Grattis till Soles man!

Ang. förkylning och sjukdom under graviditeten så har jag precis som Swenglish fått sämre imunförsvar. Har varit förkyd och sjuk flera gånger samt fått influensa på det. Dessutom tar det mycket längre tid att bli frisk.
    Enligt läkaren och bm tar det ingen skada på barnet. Det tar den näring det behöver, det är därför man ofta har dåligt imunförsvar under grav. och svårt att återhämta sig.

• Hellur

Medusa - Håller med dig. Är livrädd för kräksjuka. Det värsta jag vet är att spy, oavsett jag är gravid eller inte.

• Hellur

Lillenlillen - Vad surt! Irriterande nu när det är så nära. Man vill ha sin "vanliga" hela vägen. Min har också varit sjuk och på kurs, och det är inte samma sak men någon annan, man har inte lika bra kontakt med dem.

Lillie74 - Typigst att TV'n av alla apparater ska gå sönder. Den och datorn är du de man vill kunna ha på dygnet runt
    Men tur i det är att du inte fastnar i långkörare som Våra bästa år, jag har en otrolig förmåga att fastna i sånt. Fråga mig inte varför, för de är inte bra.

Swenglish - Just det ja, sista BM besöket idag. Lycka till!

• Hellur

Lillenlillen - Lite aggro?
    Förstår dig helt och hållet! Skulle vara jätte arg och irriterad. Hoppas det löser sig.

Sole - Brukar också spela in när jag inte hinner se serier på kvällarna. Men än så länge jobbar jag så får ta igen dem kvällar det inte är något roligt på TV eller helgen. Har jag ett liv eller ?
    Finns nog risk att jag fastnar i alla serier när jag går hem. Är en riktig tvman jag med. Hur ska detta gå?

• Hellur

Vill så gärna följa med på lunchen på ondag. Men tror inte jag kan. Jobbar min sista vecka och ska vara ledit på måndag... Men om min kollega fortfarande är sjuk så måste jag jobba då och ska då försöka vara ledig onsdag istället. Meddelar när jag vet.

Har precis varit på studiebesök på BB-Stockholm. Kändes väldigt bra! Och så fick vi prova lustgasen Den ska jag ha när det är dags!
    Det vart första "fyllan" på ett antal månader

• Hellur

Swenglish - Kvinnor kan man lita på. I alla fall mer än män i vissa lägen. De som reste sig kanske har varit gravida... Med tanke på att de flesta kan vara egoistiska och nonchalanta.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3