• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Ha en trevlig fredag kväll tjejer!

Snart kommer vårat kompis gäng, blir lite mat och kanske poker. Och så kommer nykomlingen i gänget som är snart 3 veckor. Blir nog en del gosa med henne

• Hellur

God morgon tjejer!

Hoppas ni hade en bra fredagskväll. För oss blev det pizza med gänget och lite poker. Gick för en gångsskull bra för mig, men var alldeles för trött för att orka koncentrera mig.

Sov jätte skönt i natt! Vaknade som vanligt för de nattliga toalett besöken men somnade om utan att blinka varje gång och vaknade inte förrän 9:30! Länge för mig nu för tiden.

Sole - Björnbärsbruchetta lät jätte gott! Mums Det kommer nog gästerna att gilla.

Vivs - Låter så mysigt med flipflop och bebis. Lääängtar dit!!!

Lillen - Grattis till barnvagnen.
    Vi har inte fått hem våran ännu. Förra helgen sa de att den skulle komma i veckan men ingen har ringt och när min sambo ringer idag så är den försenad till veckan Jag som hade tänkt dra runt den lite och bädda och så.

• Hellur

God morgon!

Kunde sova i natt Murgrönan, men vaknade tidigt i morse. Trots att jag gick och lade mig vid 1:00 tiden inatt.

I går var jag med om en mycket lyckad och kulenarisk middag. Min mormor fyllde 80 så familjen bjöd henne på middag på Opera Källaren. Har aldrig varit där förut. Dyrt! Men vilken mat!!! Allt var jätte gott, den godast oxfilé jag någonsin ätit. Och servicen... helt fenomenal. Jag är verkligen imponerad!

Fridays är bra! De har mycket att välja på och gott är det. Mums mums. Vet dock inte om jag kan följa med, tyvärr tror jag inte det. Men vet förhoppningsvis imorgon.
    Har varit på båda ställena. Tycker Kungsan är mysigare för det är väldigt ljust och öppet, men Stureplan är större.

• Hellur

Ang. förvirringen och blåsheten man lyckats få Många av de jag känner säger "Är du förvirrad nu, vänta tills du börjar amma". Man är tydligen inte bättre då, en del upplever det värre. Kanske har med sömnen att göra?

• Hellur

Sole - Canneloni. Mums mums. Vi ska faktigst äta det till middag idag. Fast det blir med köttfärssås fyllning.

Soffty - Tänk om förvärkarna blir till riktiga värkar... Kan vara mamma snart? Men hoppas den stannar inne tills ni får flytta tillbaka.

• Hellur

Nu har jag bara fyra halvdagar kvar på jobbet. Jippie!!!

Kan tyvärr inte följa med på lunchen Jag som så gärna vill. Dessutom blir det ju Fridays, vill också äta där. Blir ledig imorgon som planerat och måste jobba på onsdag. Ja ja, jag ska ju inte ha förrän om lite mer än 3 veckor så hinner med någon träff till.
    Det positiva är att min kollega är frisk så kan förhoppningsvis softa igenom sista veckan utan stress.

• Hellur

Swenglish - Jo jag har funderat på att försöka komma på lunchen. Problemet är att jag jobbar i centrala och fashionabla Skarpnäck... Tar minst en halvtimme för mig enkel väg till Stureplan.
    Får se om jag kan lägga om tiden eller nåt. Säger till i så fall. För vill verkligen följa med.

På BB-Stockholm får pappan mat under hela vistelsen. Var där på studiebesök i fredags och pappan får frukostbuffé, lunch och middag. Däremellan finns det alltid fil eller liknande i kylen som man får ta av.

• Hellur

Cirpen - Grattis och välkommen hem! Vad söt hon är din dotter.
    Hoppas få höra mer snart när du har tid och ork.
    Kramar

• Hellur

Halloy tjejer!

Swenglish och Murgrönan - Då bokar vi in förlossning för er denna vecka då Hoppas din bebis kommer denna vecka Swenglish, så din bror får se underverket.

Har varit ledig idag, skönt. Bara fyra dagar kvar, nedräkning. Känns som det kan bli fyra lååånga dagar.
    Idag har jag lunchat med en kompis och hennes sexmånader gamla son. Riktigt mysigt! Sedan vart den en tur till centrum för fika och lite shopping. Självklart kunde jag inte hålla mig borta från bebisavdelningarna och kom hem lite bebiskläder. Fy fy, hade ju bestämt att inte köpa mer nu, har dessutom fått lånat jätte mycket kläder. Men kan inte låta bli

• Hellur

Hmmm, lunch runt halv två på onsdag. Då kanske jag kan vara med! Ska kolla imorgon om jag kan börja tidigare för då kan jag gå hem vid ett. Återkommer!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3