Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Frill - JAPP! Frilansjournalist sedan i somras. Men just nu ligger företaget och väntar lite fint, har en anställning som jag gör lite grejer genom men det är på ett företag och det är mest marknadsprylar... Vad gör du?

Swenglish - Jag och mammsen åt först och badade sen, ja nej annars går det ju inte ihop. Tog dessutom en liten smörgås hemma innan. Men det BEHÖVER man inte om man har nära, det är jättefin buffé med frukt och färska bär och massor av flingor, färskpressad juice, ägg,´olika bröd osv...

En annan sak angående badet: Tänk om vattnet skulle gå i poolen! Jag är ju mitt i vecka 38 på tisdag.......... shit.

• Lillenlillen

Frill - Nej det visste jag inte. Men de har inte ens räknat in mitt företag i min SGI

• Lillenlillen

Murgrönan  - Vi tillhör KS och ska både ringa och åka dit först. Jag har fyra kompisar som fött där det senaste halvåret och alla har haft jättebra upplevelser av både förlossningar och eftervård. Vi bor ungefär 4 min fran ingången taxivägen så det känns dumt att åka någon annanstans :)

• Lillenlillen

Angående symtom på att man är i slutet av det hela så har även jag små stick och liksom nåt slags svårdefinierat tryck neråt då och då, mest på kvällarna. Har fått börja gå långsammare. Jag har haft lyxen att vänja mig vid att kunna gå, röra mig och göra allt osm förut fram till precis nyligen, vilken omställning det blir! Helt plötsligt kan man få be om hjälp att få av stövlarna, uss uss! Gillar inte att inte klara allt själv. KAN visserligen göra det mesta men jag får sån HISKELIG halsbränna så fort jag böjer mig minsta lilla nu...

Nån mer som haft mycket halsbränna? Hos mig känns det som syra i halsen mer eller mindre dygnet runt, inte skoj!!

• Lillenlillen

Murgrönan - Min sambo har körkort men jag tänker att vi tar taxi så slipper han tänka på att inte köra av vägen i hetsen utan kan fokusera på mig o så ;) Sen vill jag inte heller ha problem att hitta parkering, de sa ju på infon att vi föder i HÖGSÄSONG och att det inte finns några garantier...

Bianca - Ja det låter fortfarande bra. Ska vi ses där eller? Frukostbuffén finns till klockan 10 och det kostar 160 kr inklusive badet...

• Lillenlillen

FRUKOSTBADARE

Vilka är vi - Jag, Swenglish, Bianca2? Någon mer?

Vi gjorde så att vi kom dit i vanliga kläder, betalade i badet och fick nycklar, gick upp och åt frukostbuffé, gick sen ner till omklädningsrummet och bytte om och gick och badade. Badrock kostar typ 50 kr att hyra, handduk typ 20, jag tänker ta med för det är skönt att ha men jag har ingen lust att betala för att hyra....

• Lillenlillen
    FRUKOSTBADARE

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca
    J79
    Björklöv
    Ja uppe i entrén blir bra (där man äter) men sen måste man ju gå ner och betala.

ANG VIKT

Jag är mitt i vecka 38. Om jag räknar från INNAN graviditeten har jag gått upp precis 3,5 men om jag räknar från inskrivningen har jag gått upp 7,6. Vet inte vilket man brukar använda när man säger hur mycket man gick upp under graviditeten, jag brukar få dra båda. Jag har inte kräkts en enda gång sedan jag blev gravid men min förbränning fick fnatt i början och jag rasade 4,1 kg fram till vecka 10 (inskrivningen).
  • Lillenlillen

Ja men det blir väl bra att ses därnere där man betalar kl 9 då... Jag får titta efter magar, har ju inte träffat någon av er förut! :)

• Lillenlillen

Jaaa, tack för idag tjejer! Sköntigt! Grymt bra frukost och kul att snacka massa grav talk :p

Jag tycker det är coolt att kroppen verkligen bärs upp av vattnet när man simmar, trots "övervikten". Desto värre blev det ju när man skulle upp och lyfta tyngden igen. Tänk vad lätt man kommer gå efter förlossningen, för man bär ju ändå på den där vikten som kom tillbaka efter badet 24h om dygnet!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3