Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

(Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    (Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch

Kan ni skriva in era riktiga namn? Vet inte om det är någon som fortfarande är hemlig på FL men det känns lite mer personligt :)

FÖRRESTEN: Vad är det för väska man skulle få på MVC?

//Lisa

• Lillenlillen

J79: Men guuuud vad gott. Lås? Jag kan ta nyckeln om du vill att dina bakverk ska var ai säkerhet :p

• Lillenlillen

Igår fick jag en massa känningar som jag inte haft innan, vassa stick och liksom småvärkaktigtkring nedre delen av den nu stora livmodern... Dessutom hade jag jätteont i ryggslutet och kände av foglossning för kankse första gången. Undrar just om simningen spelar mig ett spratt eller vad som är på g....

• Lillenlillen

Swenglish - Hmm, nej och jag som inte haft känningar av foglossning innan.. Måste ju nästan ha varit det? Men de här stickningarna kring livmodern undrar man ju...

• Lillenlillen

Jag har anmält mig till NIX-registret men så råkar jag vara enskild företagare och då GÄLLER INTE DET, vad är det för sätt liksom? De säger det dessutom när de ringer:

- Hej jag ringer från (företag X)
    - OK men jag är med i Nix-registret, jag vill inte köpa något.
    - Jag vet men det gäller inte när du har företag!

NÄHÄ. Och ni vill gärna ringa mig om jag valt att vara med i registret? För då blir jag en glad kund???

Bara som en parentes... Suck, blir trött!

• Lillenlillen

TIPS TACK

Vi har hittills:

3 uppsättningar kläder i stl 50
    3 mössor (tunna och tjock)
    Overall

Skötbädd
    Handdukar till skötbädd
    Små handdukar till amning
    Amningskudde
    Amningspump
    Amningskupor
    2 paket blöjor, ett newborn och ett 3-6 kg
    2 paket våtservetter

Barnvaktslarm
    Andningslarm (fått låna)

Barnvagn
    Bilbarnstol
    BabyBjörn
    Takvagga
    Snugglenest (till vår säng, så man inte råkar mosa den lilla)
    Sängkläder

2 nappflaskor (till senare)
    Diskborste till nappflaskor

Och har tänkt skaffa:
    Badbalja
    Termometrar till bad och kropp
    Topz
    Hudsalva för utslag
    Baby wash
    Olja till bad
    Plastad frotté

• Lillenlillen

Angående inköpslistor och blöjhink så har vi varit på G att köpa en men en av mina bästa kompisar jobbar på Babyland och hon säger att man kan INTE ha blöjhink i badrummet om man har golvvärme, för då liksom värms bajset upp underifrån och luktar superduperpeckilla.. Uääääh, äckligt!

• Lillenlillen

Jag har hört att det den första tiden brukar vara VÄLDIGT svårt för tvillingsföräldrar att få glädjen över den ena att övervinna sorgen efter den som inte överlevde.. Men det där är nog olika som allt annat.

Var på MVC-besök idag och hade inte ökat mitt sf-mått (åter igen, hände vid förrförra besöket med) så nu blir det extra UL på Karolinska i vecka 39 (alltså i veckan som kommer). Känns lite konstigt men om det är bäst för säkerheten så vad gör man inte! Min kusin som pluggar till BM säger att vi troligtvis kan vänta oss antingen ett OK från BM där eller en utplockning. Shit, vet inte om jag vill bli igångsatt :S

Kram på er!

• Lillenlillen

ANGÅENDE INKÖP

Har ett helt gäng kompisar som fått barn det senaste året och de gemensamma tipsen har varit:

- Köp inte Apotekets dyraste pump, den billigaste är mycket bättre!
    - Köp inte örontermometer, vanlig funkar precis lika bra och kostar betydligt mindre.
    - Dessutom har jag läst att napptermometer kan vara dumt, dels ska man inte använda den innan amningen är helt fungerande (sugreflexen blir störd) och sen ska en napp vara en napp och inget annat.

Själv har jag fått låna en elektrisk pump av min chef och köpt en vanlig hederlig rumptermometer. Men har man sen köpt nåt av det andra så behöver man väl inte ångra det.

Ville bara föra vidare några goda råd :)

• Lillenlillen

Ni som ska mötas vid tunnelbanan Östermalmstorg imorgon:

Se till att alla vet vilken uppgång... Ni gör väl bäst i att gå upp från spåret mot Linnégatan/Nybrogatan och sen ta utgången motNybrogatan med tanke på var restaurangen ligger... Då ligger den väl direkt till vänster förbi Saluhallen vad jag förstått?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3