Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Frill:

Har känt likadant flera gånger, fast jag umgås med ett gäng där alla fått barn det senaste året och den äldsta är 26. Det är jätteroligt med allas barn osv. men jag förstår verkligen folk som blir tokiga när det BARA pratas om barn osv. För även om folk börjar prata om t ex. ett nytt jobb så glider det förr eller senare in på jobb efter mammaledigheten, om någon börjar prata kläder så går det över på att kroppen inte är som innan och vad man köper för kläder nu mer. Man kan tänka på det och då inser man hur fruktansvärt svårt och trist det måste vara för någon som inte är i famljeplanerartagen. Och ibland känns det nästan som att just detta påverkar folk att skaffa barn för att inte "hamna utanför", för det dyker upp nya graviditeter bland folk jag känner ungefär en gång i månaden.. Lite läskigt nästan :D
  • Lillenlillen
    Sannixx:

Har du alltså andningslarm? Vi har fått ett av en vi känner men jag har hört att man kan bli dubbelnojjig och att de utlöses väldigt ofta utan anledning?
  • Lillenlillen
    Swenglish & Vivs:

Jag å andra sidan har känt mig helt redo i ungefär en månad nu, då är det så trögt att vänta. Speciellt som jag jobbar hemma och rätt lite med, det gör ju inte precis att tiden går fortare!!

Vivs:

Det som är bäst med att ha kompisar som varit gravida nyligen är alla tips men det finns också risk att bli helt insnöad på att t ex. någon blödde jättemycket efteråt så man går och köper ett ton megabindor eller att någon inte kunde ha vanliga kläder från månad 5 i graviditeten och gå och köpa upp sig på saker man inte alls behöver. Hänt mig flera gånger :D Men klart det är br amed tips annars...
  • Lillenlillen

Lunchare:

Tack för idag, det var kul att se så många ansikten till användarnamnen :)

Frill:

Känner mig tyvärr redan insnöad. Träffat ett par kompisar som inte har barn den senaste veckan och har båda gångerna funderat på vad vi brukade prata om - hemskt juh! Jag vill ju inte bli en sån som bara pratar om barn! Köpte en kort snyggkavaj (långt ifrån mammakläder och bebbegrejer) idag för att döva känslan av att jag drabbats av gravvomani.

Ginger6:

Jag MISSADE dokumentärern TROTS att jag verkligen visste att jag skulle hem och se den. SUCK!

• Lillenlillen
    Swenglish:

Dunno. Vi har fått exakt nada information mer än var där 15.00 så gör vi UL- Borde jag ta med BB-väskan tro? :S
  • Lillenlillen
    Swenglish:

Neeeej säg inte så, vill inte inte inte bli igångsatt imorgon!! Men samtidigt, är det bäst så är det bäst såklart.

Zul:

Ja, jag hoppas det går bra på UL. Jag skulle låta mannen åka, statistik du vet ;)

En annan ganska rolig grej såhär i efterhand (även om jag skäms) är att jag missade att betala buffén igår. Jag kom lite efter er (och då hade ni antagligen redan betalat? har jag kommit på i efterhand) och sen gick vi in och jag tog med plånboken till buffébordet men eftersom jag inte såg nån kassa förutsatte jag att man betalar väl på vägen ut och sen glömdes det helt bort. Kom på det när min kompis frågade vad buffén kostade. *skäms*. Tur för dem att jag (som vanligtvis äter mängder) åt så lite.. haha, usch!
  • Lillenlillen

Haha, ska du sitta på FL eller? Ingen aaaning hur som helst..

• Lillenlillen
    Cirpen:

Hahaha! I know the feeling. Nej men skämt åsido så har jag också funderat på det där med uppkoppling. Vi får inte ha några som helst besök pga RS-virus så blir man kvar några dagar så vill man kanske iaf skicka iväg nån bild eller så...
  • Lillenlillen

Jag missade dokumentären både förra gången och igår (var på shoppingrunda i Kista galleria och de råkar ju ha väldigt generösa öppettider där....) Köpte förresten INGET som har med graviditet eller bebis att göra, lite cred till mig ;) En kort snyggkavaj med trekvartsärm blev det istället, wihoo :O

Var det någon som typ spelade in den eller så? Den kasnke går att ladda ner? Men jag har en skruttdator för tillfället...

• Lillenlillen

Jag har hört att man SKA vara vaken på nätterna för att vänja sig vid ett vänt dygn. Härliga tider framöver flickor ;)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3