Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Bianca2:

Lider med dig angående semlar, jag åt wienersemla med vännerna nu ikväll. Har du ätit Marabou Mjölk med Daim? GRYMMASTE GODASTE!
  • Lillenlillen

Japp, så idag är det dags för UL.

Och så ringer pappan till mitt ofödda barn hem från jobbet och säger bara:
    - Min syrra ringde. Det var tydligen precis såhär David (hennes enda barn) föddes. De gjorde tillväxt-UL och plockade ut honom.

JAHA, ja men tack för de lugnande orden.

Så, kl 15 idag är det dags. Och så sitter man bara och väntar och äter utdragen frukost i timmar. Och så ringer kusinen som är marknadschef på ELLE och frågar om jag inte snälla vill vara med på en "gör om mig med smink och hår" med gravidtema IDAG kl 14-17. Ja men jaaa, liksom, ta gärna exakt tiden för mitt UL. SUCK och dubbel-SUCK.

MEN MEN, jag ska se min bebbe idag, wihooo!
    Vilka MASSA lyckönskningar, ni är gulliga! Jag hoppas också det ska gå bra!

Bianca:
    Tror jag har avverkat typ 4-5 200g den senaste tiden. Helt enormt grymt goda ju!

Sole:
    Vi får hoppas amningen funkar för alla! Även om det statistiskt talar emot sig själv... Jag drömde att det inte funkade för mig och jag blev SKITbesviken rent ut sagt. Usch, vill inte bli det i verkligheten men det är nog svårt att undgå.

• Lillenlillen
    Swenglish:

Ja men ELLER HUR, jag ville gärna göra det och känna mig lite snygg och fräsch såhär innan liksom.. Men NÄ just idag ska de till att plåta, och just när jag är på KS. Surt juh!

Murphys lag har drabbat mig...
  • Lillenlillen
    Sole:

Nej, jag kommer typ säga att om de tänker visa kön så går jag hem, hahah! Pratade med min kusin precis nu, de hade såklart fixat en annan tjej. Surt. Men men, bättre att se bebbe gissar jag :)

Nu tror jag jag ska ta och förbarma mig över en ensam wienersemla i kylen... :p
  • Lillenlillen

Hahaha, är alla lite virriga nuförtiden?

Vet inte om jag berättat att min sambo en morgon kom in och fnissade i sovrummet och visade sin tallrik... Jaha vad är det nu då tänkte jag och vände mig om... Och så ställer han ner sin frukosttallrik på kudden. Den innehöll: fil, müsli, all-bran, bär och på toppen: ketchup. Skönt man inte är ensam om att va lite omtumlad!

• Lillenlillen
    Sole:

Det värsta är att jag är inte hundra på att han hällde ut det. Han älskar nämligen ketchup, på ALLT. Kanske inte på fil men väl på fisk, köttgryta, scampi.. You nameit, han  sabbar det med ketchup!!
  • Lillenlillen

Efter lite diskussioner kring Lejonkungen-citat bland kommentarernai min blogg hittade jag ett citat jag definitivt ska börja köra med inom kort...

- Your son is awake.
    - Before sunrise he's YOUR son.

Amen.

• Lillenlillen

Sååå. UL avklarat.

Navelsträng: ingen anmärkning
    Moderkaka: ligger fortfarande bak
    Huvud: Inte helt fixerat, viss vibration/ruckbarhet
    Flöde: Normalt
    Fostevattenmängd: Normal
    Beräknad fostervikt (nu): 2748 g
    Förväntad födslovikt: ca 3000 g

Fick även en bild på en liten som ser ut som en seriefigur men som verkar trivas därinne :)

Kort sagt: det verkar inte finnas några problem vad de kan se... Återstår bara att vänta ut den lilla!!

Kram på er

• Lillenlillen

Nu har jag lagt upp en bild på bebben på min blogg :D Vi fick en liten profilbild på en liten seriefigur som har en rätt markerad näsa (från sin FAR)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3