Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Varför ska man behöva vänta så himla länge?
Varför ska man behöva vänta så himla länge?
jag fick höra att huvudets diameter är 9 cm, kan det inte bara stanna i växt NUUUU?
Jag har förresten en TENS, min mamma hade köpt en vid nåt tillfälle som jag har fått låna. Har bara testkört på låg strömstyrka. Vi får se om det hjälper sen. Jag vet inte exakt hur man ska använda den men min BM sa nåt om att "ringa in smärtan" med klisterlapparna...
Sole:
Det kan vara nog att vara en gravid kvinna på 60 kg med de isfläckar som det är nu :P Jag halkar runt som en vante på stan...
Swenglish:
Agreed. JU mer tid man får desto mer nojjar man ju. Ut me't nu så kan vi gå vidare, liksom!
Hellur:
Ja, lite roligt att ha en bild från så sent, när den liksom är "färdigbakad". Ska nog rama in den sen :)
Är det förresten någon som vet om UL-bilder mattas av med åren, alltså om de är typ som polaroider som tappar all färg. Vore så trist liksom...
Är sur.
Min BM var sjuk förra gången vilket ledde till UL.
Min BM skulle vara där idag men då ringer de och säger att hon har förlängt sin sjukskrivning till just IDAG.
Sen går hon på semester.
Störande! JAg som aldrig behövt byta innan måste byta en vecka innan BF...
Ja men så säger de att "hon är ju tillbaka den 5 mars". Mmm, ok. Men jag har BF 3 mars... Visst, jag KAN ju hinna träffa henne men de här sista gångerna som man VET att man kommer hinna gå på, det är ju då det känns lite viktigt att ens egen är där. Man vill ju gärna säga tack och hejdå och så om inte annat...
Förra gången (första gången de bytte ut min Gunilla) hade jag en Lise-Lottie (mm, båda härliga, typiska BM-namn) som sa att "Gunilla har ju inte gjort det och det och det" och så kändes det som hon ställde allt på ända. Sen sa hon att det är nog bäst att HON (Lise-Lottie) sammanfattar min graviditet i journalen. Vid det laget var det fortfarande så att Gunilla skulle komma tillbaka till dagens träff. Men så blir det ju alltså inte..
Hur som helst. Hon skriver över hela journalen: Normal graviditet, mycket klåda (jag hade klåda på magen i två dagar i vecka 21-21 typ) och ökande sammandragningar. När hon skrev det hade jag haft sammandragningar typ fyra gånger... OK liksom? Det finns de som går med ÖKANDE sammandragningar från vecka 15 till födseln.
Och idag ska jag få träffa en BM som inte ens har egna patienter än, hon är helt nyexad. OK, och det ska ge just nu ge mig vadå? Då bokar jag ju hellre in efter BF...
Suck! Märks det att jag är lite aggro över detta? :D