• angiee

Pladdertråden!

hannah

kanske inte ta i mied hela munderingen men en trööja & byxor + hatt räcker ju. Sen kan man ju inte göra mer än att va noga med skugga & fläkt om det är dövarmt.

• angiee

Hanna

dessutom har du ju "tur", du får i augusti, kanske gå över tiden åxå, då slipper du X antal veckor med solbesvär

• angiee

Är alla sköterskor i den här tråden elelr

• angiee

hanna
    va e du för ngt

Jaz

Jag e åxå usk i botten, men eftersom ja jobbat me pyskvård har ja inte gjort så mkt nålstick etc, tråkigt

• angiee
    jazzy skrev 2007-03-15 10:57:48 följande:
    Saknar akutvården ibland....jobbade på Anestesin (Narkosen) på Södersjukhuset i 3 år...skitkul!! Vi uskor fick göra mycket ssk jobb på jourtid!! Därav lärade man sig mycket....
    FUSK!
    Ja, det beror helt på vilken arb.plats man är på & hur mycket utrymme man får i sin yrkesproffession.
    Bra att få lära sig,
  • angiee
    Hannnas skrev 2007-03-15 10:58:36 följande:
    Angie... jag är biomed.analytiker i botten, MEN ingen klassisk sjukvårdsinriktad utan rent forkninsinriktad.. så jag har inte läst så många vanliga bma, olika inriktningar, lab, sjukvårt mm utan har rena kurser som vanliga biomedicinare har... som molekylärbiologi, farmakologi, fysiologi, patologi mm mm mm så bma i titel o samma utb som biomedicinare kan man säga för att förenkla det .•:*¨¨*:•. jag ska bli mamma - v19 .•:*¨¨*:•.
    Tyckte det där lät krångligt ändå?!
    Labbråtta typ?
  • angiee

Jaz

Då e det du & ja som rullar vagn sen då & blir av me massa gravkilon!!
    Vi kanske hamnar på förlossningen samtidigt!!
    Har du funderat på vart du vill / ska föda?
    Ja har ju alltid velat föda på SÖS, men efter div skandaler i förlossningen så vet ja inte!

• angiee

Hannahh

Coolt, du har ju ett enligt mig ovanlig kompetens.
    & verkar kunnig i ditt nuvarande yrke

• angiee

Jaz

Hm, det e svårt det där me vilken sjuka, har ju inga erfarenheter av förlossningsavdelningar!
    Hm, men KS kanske. Hm,. får forska vidare i det där!!
    Ja tror du & jag kommer få med 1-2 dgrs mellanrum, kring 17 oktober!

• angiee

det blir nog att man ringer till sös som 1a samtal & hoppas att få komma dit (tillhör ju sös)

Svar på tråden Pladdertråden!