Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

Magda.. det kan du fått av vem som nästan... tror dryga 70% är bärare av detta virus i sverige...  (om jag minns rätt)... det kan vara mamma som pussat på dig när du var liten, eller annan släkting.. ja det finns en jädrans massa smittvägar...

ALLA får dock inte symptomen, heller inte de berömda blåsorna...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Jag har oxå min munherpes av okänd anledning .. förmodligen mormor som smittat mig när jag var liten el nåt.. ingen aning.. o jag får inte de berömda blåsorna, men som Dulia säger så hänger det tajt ihop med min fysiska o psykiska hälsa

• Hannnas

Nu har jag läst på om afteblåsorna som Thezz pratade om .. o det finns inget blåsstadie när det gäller afte utan går tydligen direkt till sår... http://www.tandvardsguiden.com/Pages/80.aspx

Så då måste det ju nästan vara Herpes...

Angiee.. mina symptom kommer o går hela tiden.. nu är det inte så mkt symptom som det var de första veckorna men de kom o gick..

• Hannnas

Tjejjer... ryt på mig om jag tjatar hål i huvudet på er Generad

• Hannnas

Magda.. det enda jag kan hitta om det är just att man ska kontakta sin läkare el BM när det gäller detta.. alla mediciner verkar så oklara.. MEN det är ju oxå i första trimestern som det verkar "värst" o lite kräm TROR jag inte kan skada lillen... men ring o rådfråga iaf... o vissa av krämerna ska man ju tydligen undvika (anti t ex)

• Hannnas

Lättja.. fick du bilder? Glömde jag ju fråga...

Magda.. tycker Petrus är fint men säger som Luriks, att för min del känns det oxå lite frikyrkligt.. men man kan ju ändra sig

• Hannnas

Magda.. Perfekt att du hittat en salva du kan ha

• Hannnas

Magda.. ring apoteket o kolla så sliper du åka in i onödan OM de inte har den.. o har de den inte eller kan ta in den snabbt så kan jag köpa den här o skicka upp kanske

Svar på tråden Pladdertråden!