Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

angiee... gravtecken använd inte nezeril el andra nässpray för ofta bara, regelbunden använding har ju visat sig ge motsatt effekt, man blir aldrig av med nästäppan...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

angiee.. haha BRA det *vi håller koll på dig*

Magda.. ja min syrra var o är det i perioder oxå... joobbigt... bakat nåt idag?

• Hannnas

Magda.. hahah ja man undrade lite hur de två jättemuffarna såg ut eg .... åhh jag längtar till ork att baka.. o en frys som kan svälja det oxå ... när jag får ork ska jag baka karlsbaderbröd för det är ju såå gott Räcka ut tungan

• Hannnas

åhh det är en bulldeg med hur många äggulor som helst i och extra smör.. jag brukar baka ut dem i gifflar.. går att ha utan fyllning men är jättegoda med plommonmarmelad i, helst utländsk sådan som nästan är svart o riktigt fast o klibbig

• Hannnas

Lurkis.. haha jag bakar ju inte.. men jag VILL baka ... ska ha ett stooort kök sen när det blir dags för hus

• Hannnas

Magda.. det är inte alls krångligt... man bakar ut bulldegen som vanligt, men använder mer smör från början... sen lägger man i äggulorna när man bearbetar degen i steg 1 så att säga.. o detta gör ju degen myycket mer smidig sen när man ska knåda o baka innan andra jäsningen.. man behöver absolut inget extra mjöl för degen är glansig o fastnar inte

Undrar vart Thezz är o hur det har gått för Dulia idag??

• Hannnas

Mamma till.. vart ska då inte sleven vara

• Hannnas

Dulia.. jag har aldrig hört om notch... lär mig gärna... men det låter som om det kommer gå bra iallafall ju, viktigast att flödet till och genom navelsträngen fungerar ju... Men vad betyder nu detta som du fått reda på? vad kommer följas upp/göras??

• Hannnas

Mooorron *gäsp*

Lättja.. du är inte ensam om ludd.. jag är ett enda ludd känns det som...

Svar på tråden Pladdertråden!