Heh .. roligt att läsa era svar.
Jag har läst alla inlägg och det är ju en hel drös, har inte tid att svara alla enskilda TS .. inlägg inte idag.
Men jag vill säga en sak.. att vad barnen leker med har har för mig inget med färgval av kläder att göra och med kön menar jag inte att jag tycker att barn skall springa nakna utan byxor så att man ser om dom har slida eller snopp.
Mycket fånigt att överhuvud taget skriva så.
Det var ett barn på öppnaförskolan som hade långt hår, runda goa kinder och rosa kläder på sig.
Det var en flicka, det såg väll alla :) Men flickan hette Joel och hade snopp.
Jag skämmdes inte över att ha sagt, Hur gammel e din tjej?
Inte ett dugg faktist.
Mamman svarade med ett nervöst skratt.. Joel brukar ha lite mer pojkiga kläder på sig. Han är 1 år nästan precis.
Ja svarade med le och tänka .. stackars Joel men han är ju söt iaf.
Ni som skrivit att ni ska undanhålla era barn från mig för att jag inte ska behöva bli irriterad över era klädval, hur tänker ni då?
Jag kan ju lugnt berätta att jag inte har nån form av Psykotiska färgvals problem.
*s*
Kanske är det så att ni som klär era pojkar med glitter och rosa pastell önskar att ni hade en flicka och viseversa?!
Man får ibland uppfattningen att folk inte är nöjda över könet dom fick på sitt barn.
Försöker göra pojkarna till flickor osv.
Visst kan mina barn ha lite mera neutrala färger som grönt å beige å grått mfl färger.
Dock ser jag till att mina barn har andra fäger som väger upp könet.
Jag fullkommligt älskar att låta mina döttrar ha flickfärger som då för mig personligen är rosa, röd, lila mm Och älskar att köpa coola kläder i killfärger till min son.
Ett problem som finns vart man än kommer är att folk har så svårt att respektera andras åskiter.
Min åsikt är att Pojke= Blå Flicka = Rosa
Och jag kan bli irriterad på folk som "gömmer undan" flick eller pojk loocken på sina barn.
Men respektera deras val de gör jag.
Men jag själv skulle aldrig klä mina så.
Jag har sett en del här på fl ochj även på andra sidor på nätet där era barn vart uppenbart killiga eller tjejjiga.
Ni som skrivit att ni inte klär era barn efter kön .. hur fungerar ni dådå?
Lilla "Ida" har en underbar rosa body å "Viktor" grymt snygga byxor tex .. Är det nått ni rotat fram ur garderoben som legat längst in å skräpat?!
Eller var det nån larvig släkting som köpte plagget och råkade var på plats då fotona tagits så att ni kännde att ni var tvunga att använda de iaf nångång?!
- Jag köper inte kläder efter kön *fniss*
Jag ser att en del tagit upp uppfostran oxå .. hur kan de komma sig att klädval och färgval hör ihop med uppfotran?
JAG väljer kläder till mina barn tills den dagen dom är så stora att dom själva kan välja.