Inlägg från: MarcusEmelinJosefinesMamma |Visa alla inlägg
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Iors syster

Har svarat dig nu..i din tråd.

/ Linda

kvabbso :)
    Visst kan man väll döpa sitt barn efter orter och län...vi e en bit inne på 2000 talet och vem vet vad som är "inne" år 2045?

Varför inte döpa en blivande son till Siv eller Anna .. du vill väl inte att dina barn ska växa upp i ett könsrelaterat samhälle, NEE ... JÄMNSTÄLLDHET det är vad man vill ha och som givetvis ALLA strävar efter i allt som tänkas kan.

Jag tror att lilla ANNA som har en SNOPP och KLÄNNING kommer att få svårt att finna sin identitet.

Men En sak måste ja juh förtydliga då en del inte riktigt fattat de här med färger.

Färger på kläder är efter tycke och smak.
    Mitt tycke är att klä min pojke pojkigt å mina flickor flickigt.
    (enligt vad mina åsikter är pojk å flick)

Jag tycker om det.

Ni som inte gillar att klä era barn som mig väljer annat.
    (tex rosa med glitter på en pojke)

Alla människor vet att (hoppas jag) att då ett barn kommer till världen föds det utan kläder, vårat klimat här i Sverige är på tok för kallt för att gå runt utan kläder..Alltså köper jag kläder åt mina barn.

Jag bestämmer vad mina små skall ha på sig då min son precis fyllt 3 år och min minsting är 7 månader.
    Alltså bryr dom sig väldigt lite om vad dom har på sig.
    Så jag klär på och jag bestämmer vad som skall kläs på.
    Vad som skall inhandlas i klädväg och allt detta sker efter mitt tycke och smak.
    Det är lika naturligt för mig som att inhandla mat..
    Jag är vuxen, jag lagar mat och jag köper maten.

Om jag inte gillar brunaböner så köper jag inte de..å gillar inte du olivolja att ha då du lagar mat så köper du inte de...De e samma med kläder.
    Jag köper det jag tycker om så länge mina barn inte är stora nog att ta egna kläd beslut och det gör du oxå.
    Kommer min son en dag å säger:

Du mamma ... Jag skulle vilja ha en rosa t-shirt *heh* jaha .. ja då får han väll de :)
    Men än så länge har han inte sagt de.
    Om din son har en lila tröja med hjärtan på säger:

Du mamma...den där tröjan jag har med hjärtan på den där lila du vet ... jag tycker verkligen inte om den kan du inte ge den till bättre behövande, kanske till en flicka då ja tycker att den skulle passa sig bättre på en tjej än på mig?

Du skulle väl respektara de då ?

Att mina "klä på åsikter" skilljer sig från många av er andra då de gäller färg sättningar å pojk å flick betyder inte jag skulle ge mina barn sämre förutsättningar här i livet eller bli blivande mobbare... Neeeee!

Jag uppfostrar inte mina barn efter färger som en del andra verkar göra.

Jag uppfostrar mina barn att se rätt å fel. Att bli sympatiska människor och lär dom att respektera andra människor, respektera andras val och åsikter.Därmed inte sagt att dom måste tycka lika dant som alla andra.

Men OM det är hans egna åsikt och tycker att den tröjan bör sitta på en tjej .. skulle du då inte respektera honom pga av hans åsikt?

Låt säga att han tycker som jag .. Respekterar du inte din son då, bara för att han bildat en egen uppfattning som skilljer sig från din??
    Tänk om hans framtida barn kommer att vara klädda som mina barn (pojk å¨flick asså)
    Kommer du då tala om för din son att han gör fel?
    (eftersom det är fel i dina ögon)
    Kommer du att känna dig misslyckad på nått vis?

Bara för att du anser att du gör de rätta betyder inte att dina barn kommer att ärva dina åsikter.
    En åsikt är upplysningsvis inte en ärftlig gen.

Om ens barn inte tycker och har samma åsikter som sin mor eller far .. bör man då inte känna att man lyckats med att ge sitt barn en god självkännsla?
    Och du .. varför måste han fått den åsikten nånstans ifrån?
    han kanske bara gillar de lixom .. Men oj va konstigt de belv dårå ??

Men Clavi ... Hur kan du säga så?

Jag har inte vuxit upp med pojk å flick färger, jag har min egen åsikt iaf.

Ingen av mina föräldrar har "prackat" på mig de jag tycker.

Nån som "prackat" på din dina?

Eller är det din egen åsikt?

Hej alla vi som klär våra barn i blått å rosa (pojk&flick) Kanske är det bäst att vi förbereder oss på att våra barn är annurlunda?
    För dagens samhälle anser att alla barn ska ha alla färger.
    Dom som byggt upp detta ideal har förmodligen överfört sina åsikter på sina barn villket kan komma att betyda att eftersom våra barn då kommer att se annurlunda ut kan komma att bli mobbade då dom börjar skolan.
    Eftersom deras föräldrars attiyd gentemot sådanna som inte tycker lika som dom själva är otrevlig och mycket trångsynt.

Höhöhö

"Men tror du verkligen att du fullkomligt självständigt utformat alla dina åsikter och värderingar? Tror du att du inte alls har påverkats av människor i din omgivning?"

*skrattar*

Tror du att din åsikt har med att du blivit påverkad av din omgivning?

Om jag gillar killar så ere inget nån prackat på mig de har jag valt själv.

Att jag inte tycker om svamp det har jag valt själv.

Du vet att man FÅR faktist göra egna val här i livet.

Du skulle inte kunna påverkar mig med ditt beteende eller kunna frälsa mig å få mig att tro att din åsikt är den ewnda rätta.

Haha

Å en sak till... Skulle butikerna blanda omkring alla kläder å lägga ner pojk & flick avd .. då skulle ja bli SKIIIIIIIT FÖRBANNAD!

Detta är att diskriminera oss som verkligen GILLAR att gå på respektive avd.

Som anser att det är fult att sätta på sin son flickkläder.

Nä, ja tror de skulle bli för rörigt för min lilla hjärna eftersom ja måste ha klassiska regler att gå efter *fniss*

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?