Häxan Jia
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
"men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"
Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..
Jag MÅSTE inte heller köpa eller prova.
"TS jag antar att du med det tänkte dra oss andra över samma kam.. to bad lady lady. Jag kan bara svara för mig själv, nej jag är inte feminist i den bemärkelsen som det ordet ofta används som idag."
Å nej du tjejjen de tänkte jag inte...
Men jag såg ett inlägg här på FL som skulle kunna vara skrivet av människor som anser att endast deras uppfattning & åsikter var dom enda rätta.
Som inte kan acceptera att alla inte tycker som dom.
Som måste försöka "vinna" Och som skapar nya drastiska debatter då dom inser att dom inte längre har nått att komma med.
Inlägget var:
Att inte vara femenist är som att skita sig själv i ansiktet.
Det är en fin och bra människosyn de eller?
Ne, nu e ja trött på de här fånerierna och på att ni andra som klär era barn hur ni vill inte kan respektera att alla inte tycker som ni och att ni kan få de att framstå så otroligt illa/smutsigt att klä sina barn på de vis man själv gillar.
Ni får gärna klä era barn hur ni vill och det kommer jag oxå att göra.
Å ja kan nästan slå vad om att bara för att mina barn kläs i den klassiska stilen så tar dom inte över Saddams "jobb" och förhoppningsvios så lär ni era barn att man bör bli respekterad för den man är inte för hur man går klädd.
Eftersom ni anser att ett barn som är klädd "könskodat" inte
har samma goda förutsättningar att bli fina omtänksamma och ödmjuka personer så sätter jag punk här.
Jag vill oxå påpeka att jag inte nånstan nämt att era barn som är "blandbarn" skulle må dåligt av de, villklet vissa människor här inne mer eller mindre påstått om våra barn, jag menar våra barn som har pojk å flick kläder.
Jag skulle kunna sitta här och "försvara mig" i evigheter..Men jag tycker att det spårat alldeles för mycket.
Att tala om färger på barns kläder till att jorden skulle gå under ...
Och att det dessutom skulle ha med att göra hur vi klär våra barn kommer jag aldrig hålla med om.
Och skulle jag någon gång ändra mig och anse att jag förstört och påverkat mina barn neg pga av mina färgval så ska ja skriva en bok om de.