Inlägg från: MarcusEmelinJosefinesMamma |Visa alla inlägg
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Svamp :)

Alla här hemma äter svamp utomj ag å mina barn bara skrattar åt mig å tycker att ja borde gilla svampå för de tycker dom e gott juh.

Ja vet en familj på 6 personer .. alla gillar potatismos utom 1 .. en tjej på snart 11 år.

Å min dotter fyller 12 snart å hon gillar alla typer av färger att sätta på sig, hon älskar hockey å trots att jag satt på henne rosa å verkligen flickiga kläder hela hennes småbarnstid då ja bestämde så gör hon som hon själv känner idag.

Jag ansåg redan då jag var 17 år att flickor ska ha flick kläder och pojkar pojkkläder.
    Detta var 95 :)

Nu är det 2007 snart och jag har samma uppfattning nu som då.

Min lilla docksöta tjej har förmodligen inte alls påverkats av mina åsikter eftersom hon idag har både rosa och tribal stuk på kläderna...hon får välja sina kläder själv därför att hon är så stor att hon klarar av de.

Hon var alltså en riktig liten prinsess flicka.

Finns inga tendenser till att hon skulle ha blivit påverkad av mina åskiter.

Jag måste även tillägga att om man tar ett snitt på er som är mest gåpåiga så har ni ingen erfarenhet alls vad det gäller att överföra sina åsikter på barnen.

Snitt typen är:

Runt 20 och uppåt.

Har max 2 barn.

Båda barnen är småttingar.

Ni kan med andra ord inte tala ur egen erfarenhet.

Så VEM och VILLA har påverkat er att tycka som ni gör?

Hehe

villa skulle vara villka :)

Å en sissta sak oxå .. Min dotter har trots sin svåra prinsess uppväxt heller inte påvisat några som hälst tendenser till att vara en sk mobbare :)

Åh dumma mig *slåt hårt i huvet*

PS .. jag missade du att säga ... Nu ska ja ta fram min lill flickas rosa mössa vantar å ovarall å ta in sonen vit/svart/grå overall å gå ut i kylan å leka.

Å stavar så illa aj aja ja .. fast ni kasnke fattar ändå .. ja menar de e juh iaf neutrala färger på bokstäverna .. fast å andra sidan så har ja hört att svart inte är en färg :)

Ja vist molnet gör de de :)

fast det är ju som att stamma .. inte klankar man väll på nån som stammar det är ju inte av egen fri vilja :)

Nu kastar ja lite solsken på dig haha där fick du !!

Molnet
    höhö ..

Myran har du nått bra recept?

*S*

Ok Myran .. men var inte lessen för de, man behöver inte laga mat efter kön :)

Äter man inte maten som serveras på bordet kan man glatt vara utan.

Å de oavsett kön/genus/snopp/eller annat *S*

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?