• nica83

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

taco
    Har varit hos gyn så många gånger nu att det känns som att borsta tänderna. Min läkare har ju varit mer mellan mina ben än fästmannen numera

• nica83

Kickan
    Aha. Så det är därför de får HCG! Jag borde inte vara gravid, det inser jag ju, men kroppen känner sig gravid. Skumt.

Hur är det med dig då Kickan? Allt bra hoppas jag

• nica83

kickan
    Nej det har jag inte... bara 3 gravtest hemma. Det verkar sjunka men de två senaste visade ungefär lika starkt (fast de var väääldigt svaga). Vilket borde vara bevis på att jag inte är gravid

Man har ju sämre immunförsvar när man är gravid så det kan nog vara en kombination av båda! Hoppas du kryar på dig

• nica83

Kickan
    Jag har varit hos gyn typ varje vecka sen MF. Börjar bli tjatigt. Men allt har kommit ut efter MF dock så har jag fått en inflammation. Det verkar som den inflammation hon upptäckte för en vecka sedan gett med sig av antibiotikan men nu har jag ont kring äggstockarna. Det drar och hugger, precis som växtvärk! Är öm också...

• nica83

Bra fråga. Hon sa att det kan dröja ett tag. Ska höra med henne idag om det är något knas. Vet inte om man kan få det att sjunka på något sätt??

• nica83

Nepp... nu blir det till att åka till läkaren. Rapporterar när jag kommer hem Kram!

• nica83

Näe, de har inte mätt det. Vet inte om hon kan göra det heller, går privat.... Tack tack! Jag är expertpatient hos gyn numera så det ska nog gå bra

• nica83

Här kommer ett inlägg från en mycket förvirrad och ledsen tjej. Hoppas att det är okej om jag skriver av mig lite?

Var hos gynläkaren idag igen. Detta är fjärde gången efter MF som jag fick 13 januari. Första gången såg hon att liiite var kvar men ansåg att jag skulle blöda ut det naturligt, dvs inga större delar kvar. Var där igen någon vecka senare och hade ont, fick då livmodersammandragande tabletter för hon trodde kroppen försökte få ut mer och att det var därför jag hade ont. Då såg hon bara att det var lite blod kvar men inga större rester. Var sedan där igen för en vecka sedan och hon konstaterade livmoderinflammation och jag fick två sorters antibiotika (flagyl och doxyferm) som jag ska äta i tio dagar totalt, dvs till på lördag.

Sen några dagar tillbaka har jag känt mig lite konstig. Har haft en värk som känns dragande i högra sidan men nu även vänstra. Ibland hugg. Mycket likt växtvärken jag hade när jag var gravid. Med anledning av detta var jag till läkaren idag igen för att se om det var inflammationen som spridit sig eller så. Hon konstaterade då att inflammationen såg bra ut och att det onda var tarmarna, en biverkning av antibiotikan. Hon såg dock även en liten svart prick! Hon verkade mycket fundersam och jag förklarade att vi enbart har haft sex en gång för cirka två veckor sedan men att gravtestet jag tog igår visade mycket svagt positivt. Jag har inte testat negativt sedan MF. Hon trodde att det var en omöjlighet att jag var gravid igen och jag fick åka iväg för att lämna blodprov. Hon sa att hon antagligen har missat att det fanns något kvar eller möjligen att det från början varit två bebisar och att den andra av någon anledning överlevt och börjat ta sig nu på något sätt (verkar väldigt konstigt).

Till råga på allt har jag fått svamp . Fick medicin mot det och den ska man inte ta om man är gravid så jag vet inte om jag vågar ta den? Apoteket bytte dessutom den läkaren skrivit ut mot en billigare variant och sa att det var exakt samma.

Nu måste jag vänta till på tisdag för att se vad blodproven visar. Antagligen så är det rester kvar vilket betyder att jag måste skrapas. Det kanske finns en liten chans att jag är gravid men vad innebär då alla mediciner jag har tagit? Kan inte vara bra för en eventuell bebis?

Jag vet varken ut eller in just nu. Blir bara väldigt ledsen. Pojkvännen tyckte att det lät bra i vilket falls om helst, att det kanske är en chans på bebis eller så får jag skrapas och att det då blir bra. Men jag tycker det i vilket fall känns väldigt jobbigt?

Vad tycker ni om situationen? Vad ska jag göra?? :(

• nica83

Jag orkar faktiskt inte mer. Det är verkligen jobbigt att inte få svar. Men det jag är mest orolig över är medicinen. Ska jag fortsätta ta antibiotikan? Antar att jag måste det. Den är slut på lördag...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)