Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
malla
Jupp... ska kolla varför jag har ont (igen). Det ska nog gå bra
malla
Jupp... ska kolla varför jag har ont (igen). Det ska nog gå bra
Hej hej tjejer!
Nu har jag varit hos gyn och det visade sig vara livmoderinflammation . Har fått två olika antibiotika som jag ska äta i 10 dagar!!
Det jag nojjar över nu är om det är orsaken till MF och om jag fick inflammationen för att jag badade i poolen i 3 timmar innan jul. Har varit öm i livmodern länge med läkarna har sagt att man kan vara det...
Hej tjejer! Här hinner man inte läsa ikapp allt! Ni bara skriver på
Händer det något skoj i helgen då? Jag skulle ha jobbat men blev sjukskriven i 10 dagar!!
taco
Det var livmoderinflammation så ska äta antibiotika i 10 dagar och vila lika länge. Skönt att veta nu iaf!
Oroar mig för att det ska bli svårare att få barn nu men läkaren sa inget om det så jag antar att det inte ska vara någon fara. Återigen är jag dum och inte frågar när jag väl är där!!
fru
Hur klarar du dig tills nu utan frukost??? Skulle aldrig klara det! Men å andra sidan är jag ett matvrak
fru
aha... om du är förkyld så förstår jag! då vill man inte äta så mkt. Fast nyponsoppa brukar kunna slinka ner ganska lätt, varmt och gott också!
God morgon!
Idag är jag oroligare än någonsin Har börjat få ont på vänster sida också! Tänk om inflammationen har spridit sig till äggledaren? Kommer den antibiotika jag äter nu bita på det också då??
Mel
Det var en bra idé! Men kanske ska avvakta någon dag och se vad som händer först bara Har ju ätit i bara 2 dagar nu så den kanske inte har börjat verka riktigt ännu?
Sen kan det ju vara ÄL kanske? Har hört att det kan göra ondare efter MF...
pucken
Kanske du har rätt i. Suck! Varför kan man inte ha en gynläkare hemma i garderoben som bara är att plocka fram när man är orolig? Sen gärna en VUL-apparat också!
taco
Jag har inte jätteont. Känns lite annorlunda än mensvärk dock. Har bland annat ont när jag kissa (mest för att man "trycker på") och när jag sätter eller ställer mig upp. Ibland annars när jag rör mig. Klart att du ska kolla upp det, ring och fråga sjukvårdsupplysningen iaf. Symtomen verkar vara olika för olika personer. Feber är ju vanligt tex men det har inte jag!