• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

Så, nu har vi haft lite ekonomiprat här hemma, så nu känner jag mig lite mindre jäktad än igår - vi har kommit överens om att om verkligen allt går åt fanders så får vi gnaga på de besparingar som vi har undansatta för att leva drägligt, och inte bara överleva... =)
    Men man får väl hoppas att det inte går så långt.
    Verkar öven som att pga den lilla inkomst som jag kan skrapa ihop under detta året gör att jag kan få lite skattereduktion, så man får ngn mer hundring kvar i månaden =)

Dock är jag fortfarande yr och dant när jag står upp.. funderar på vad man skall göra.. om man bara skall ligga ner och dega eller om ngt annat är bättre.... =/

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

kickan...tror det det stod att det fanns riska tt föda för tidigt så de menar väl senare i graviditeten också så...men vi tänkte oss charter i mars-aptil, men vi struntar nog i det!

• Kickan 84

Letw: Då lär du ska ligga i riskzon för proppar redan innan!

Malla: Ja, lika bra att avstå... men angående flyga i slutet gäller ju alla graviditeter.

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Letw: Nej, alltså man lär ha proppar i släkten osv... annars är ju risken för propp under graviditet inte större än när man äter p-piller, faktiskt.

Stanna där du är! ♥
  • MallaMojs

kickan...från niomanader.se

Orsakar flygning missfall?
    Tidigare har man misstänkt att tryckskillnaden som uppstår vid start och landning skulle kunna påverka fostret och även öka risken för missfall. Men i dagsläget finns ingen forskning som talar för det.
    Varken karbintryck eller syrehalten i blodet på hög höjd påverkar fostret skadligt. Risken för att få missfall är störst fram till vecka 12. De har nästan alltid genetiska orsaker och inträffar oavsett vad kvinnan gör.

När ska man flyga och när ska man inte flyga?
    För kvinnor som har en okomplicerad graviditet och inte väntar tvillingar, haft blödningar eller andra komplikationer, är det säkert fram till vecka 32. Därefter ökar risken för tidiga värkar och andra komplikationer såsom blödningar.
    Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga. Inte heller sent i graviditeten eftersom det då finns en potentiell risk att föda för tidigt.

• MallaMojs

Förresten så fick jag inbetalningsplan från CSN 9000 ska de ha i år

• Kickan 84

Urk, vill inte höra med om missfall GråterGråterGråter

Stanna där du är! ♥
  • letw83

kickan
    okej. men risken ökar väl om man är gravid och långflyger?

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)