Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

puck: Tycker ekonomin är väldigt viktig, förstår helt ärligt inte de som "skaffar barn" när de själva knappt kan försörja sig, finns ju såna... vi har en stabil ekonomisk situation, har ganska stor buffert och äger endel aktier och fonder, så det är låååångt borta innan man står helt utan, men vi beräknar att klara oss på M's extrajobbande, CSN-bidraget, Min FP och bostadsbidrag med barntillägg, känns inte helt omöjligt liksom och det känns skönt att ha buffert om det krisar.

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Mel: Menade såna som tagit banklån för att unna sig själva julklappar, vet folk som gör sånt... det är helt galet tycker jag! Man kan liksom inte PLANERA att leva på soc.

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Mel: Precis, man läser ju om folk här på FL som verkligen tänkt utnyttja systemet till max och enbart leva på bidrag, det tycker jag är SÅÅÅ fel, och då har man en fruktansvärd ekonomisk situation och då är det inte rättvist att sätta ett nytt liv till världen anser jag...

Soc ska vara sista utvägen, en hjälp för en kort period. Ingenting som försörjer missbrukares missbruk och diverse lata människors lathet, som det funkar nu, känner tyvärr folk som lever så och det gör mig så arg/besviken.

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Mel: Precis!

Letw: Hahaha, det ska vi tro på!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

puck: Vi kommer lägga närmare 25 000 på bebissaker, och vi köper dyra saker till oss själva när vi vill ha sakerna... tycker inte man ska ha dåligt samvete för det, men den svenska avundsjukan är ju utbredd!

Sjukt de som inte unnar sina barn samma som sig själva tycker jag! Barnen borde komma låååångt före!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Letw: Det senare såklart!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Letw: Och en Leander!

puck: Precis, tror jag kommer bli precis likadan! Jag köper allt som oftast påkostat när jag handlar, däremot så shoppar jag inte så ofta!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Letw: Määäh! Finns ju ingen som DEN!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Letw: Haha, jäkla karl!

Du får övertyga om att barnet sover mkt tryggare i en säng som inte är helt kantig... För det är ju med den tanken de säljer Stokke sleepi!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Mel: Hahaha, smaken är väl som baken, även gällande vad man tycker är värt hur mkt.

Vi jämförde de andra spjälisar och juniorsängar plus madrasser med leandersängen prismässigt och det diffade inte mkt, så valet var inte så svårt!

Stanna där du är! ♥
Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)