• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Fru Indosaurie

taco
    jag hade det likadant, jag ammade dygnet runt i början, hon sov vid bröstet och så fort jag la ner henne började hon gallskrika, då var det bara att börja om.
    jag hade sjuuuuukt ont i ryggen och träsmak i röven så att det räckte, jag satt ju ner hela dagarna.
    tur att det går så bra tvprogram på dagarna
    hon vägrade ju att ligga i vagnen då också så att söva henne med det funkade inte heller.
    det tog ett bra tag innan jag ens vågade mig ut.

• Winnertaco

Fru
    När gick det över då? (Jag frågar så att jag ska kunna bygga upp en massa falska förväntingar ) Jo, man blir duktig på att följa en massa skitsåpor! Jag har allvarliga funderingar på att köpa en dvd till sovrummet, det är ju inte sååå kul att amma till Våra bästa år varje dag!

• CaMi

Ser att det är fler som mest har fått sina älsklignar att somna vid bröstet. Var glad så länge det varar säger jag, för Alvar har börjat strula vid bröstet med. Mattias brukar bära honom till sömns, men det är ju absolut inget som funkar i längden särskilt med tanke på att han bara blir tyngre och tyngre. Somna i sängen skulle vara underbart, eller om han för all del kunde somna i famnen utan att snutta sig till sömns. Ja vad f-n! Nu skulle det vara skönt om han ens gjorde det...

• Fru Indosaurie

taco
    våra bästa år är ju bra! tänk nu kan du skylla på amningen för att se det
    mitt bästa program var navy cis, haha.

jag har förträngt hur länge det höll på.. 2 månader kanske?

• Winnertaco

CaMi
    Min största skräck är den dagen hon inte vill somna vid bröstet heller kan jag säga! Det är vad som håller mig vid liv just nu, hon är ju i alla fall tyst om jag ammar...

Nä, nu har de varit borta länge, nu blir jag orolig

• Fru Indosaurie

CaMi
    ja fy sjutton, jag fasar för att behöva sluta med det
    Det enda annat som funkar (eller funkade förut) är när fred bär henne tills hon somnar, men vid 4 mån passerade hon 8 kg och då är det ingen lek att bära henne så länge, hon somnar inte lika lätt som hon gjorde förut heller.
    Vi ska iaf köpa en ny sele snart så då kanske hon kan gå med på det iaf.
    Jag har försökt att lura henne med nappen i famnen men det funkar ju mindre bra dock har jag lyckats några gånger på natten, jag lyfter upp henne och lägger henne brevid mig och så i med nappen, hon har somnat några gånger, peppar peppar.

• CaMi

Ha ha! VBÅ! VBÅ! Verkar som att det är många mammor som fastnar framför det under amningen! Konstigt att alla ammar just då!

taco: Vem är det som har smitit och gör dig orolig?

• Winnertaco

Nu ringde min mamma för att fråga hur vi hade det, och jag bröt ihop igen Hon sa att bebisarna känner lukten av mat, därför vill de somna nära mamman och sen vaknar de igen när lukten försvinner. Det låter ju hemskt lovande... Alltså kommer hon ALDRIG att vilja sova ensam *optimisten har talat*

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)