• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • CaMi

Fru: Ja man törs knappt berätta när nåt funkar för då är det som om någon högre makt tänker "nej, nu har de det alldeles för lätt. Detta får inte fungera längre!"

Alvar somnar också när Tias bär honom (inte jag förutom typ 4 gånger...) men det går sämre och sämre för honom med. Kan kanske bero på att de är mer alerta nu och snappar upp allt som händer i huset/lägenheten när de blir burna runt i alla rummen?

• Fru Indosaurie

taco
    mm det sägs ju att det funkar att ha en snuttetrasa med bröstmjölk.. men W är alldeles för smart för att gå på det

• CaMi

taco: Du kanske får dränka en trasa med bröstmjölk eller nåt. Det kanske funkar. För mig är det så att Alvar inte kan komma till ro hos mig och det skyller jag på mjölken. Bättre att säga att det är på grund av det än att han känner att jag vill att han ska sova för mycket pch blir lite stressad.

• Fru Indosaurie

CaMi
    jaa exakt! W tittar bara på ALLT när hon blir buren, i början var det bara skönt att bli gungad och så somnade hon. Men nu är ju allt utom att sova så himla roligt

• Winnertaco

CaMi
    Sambon är ute och går med mjölkmonstret i vagnen, och nu har de varit ute länge. Jag är rädd för att hon bara skriker och inte somnar, men då borde han väl ha vänt och kommit hem igen... Jag håller tummarna för att hon sover som en stock och att han tycker att det är lika bra att fortsätta knata och gå så att hon somnar in ordentligt!

Fru
    Det måste jag verkligen testa, J är ju rätt liten än, hon kanske går på det!

Puck
    Ja, VBÅ är bra, men problemet är att numer förknippar jag det med att amma med såriga bröstvårtor....

• CaMi

Fru: Vi ska väl vara tacksamma att våra barn utvcecklas och intresserar sig för omvärlden. Skulle bara vara lite lättare för oss om de gjorde det påd agen så de slapp göra det på natten!

Hur sover W på dagen? Hur mycket och hur ofta och så`?

• Piii

helu är inne på vårat första riktiga försök, BIM 10/1... =D
    tänkte om man fick joina er.. är född 85

Ett Januari plus? *hoppas*
  • CaMi

taco: Hur gammal är din tös? Jag har aldrig vågat mig ut för att gå med A på kvällen. Känns obehagligt att vara ute den tiden trots att jag bor i en håla med bara 9000 inv. *har-hjärtad*

• Fru Indosaurie

cami
    ja du det är lite olika, hon brukar iaf sova 2 ggr ungefär, ibland 3.
    gud vad liten koll jag har, vi bara kör på

• CaMi

Fru: Alvar sover oxå 3 gånger. Men sover bara ca 45 minuter varje gång...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)