• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

haha., man måste ju skratta åt er.. ni är ju för härliga =)

Letw - ja bröllop och barnprat är väl synnerligen seriöst =)
    Trevligt att det går bra =)
    100 gäster.. det var rejält att redan ha en gästlista =)

Ålder.. många av er är ju småbarn ännu

Slåss om att baka tårtor ni andra.. jag skall inte erbjuda mig.. då skulle alla bli magsjuka om det ens blev någon =)

Morrn morrn
    Ella sov nästan när jag gick och lade mig.. hon sparkades bara lite =)

Ja tiden går undan för dig Malla =)

v 23 - Ella är väntad i maj =)
  • Winnertaco

Helt otroligt, ungen ligger själv i soffan och är nöjd
    Jag smiter in i duschen, där hör jag inte om hon börjar skrika

• Melisabeth

Taco 

Lillan här är ju bara för rolig alltså.. hon verkar höra väldigt bra.. Idag reagerade hon på hjärtljuden synligt.. nervryckningar typ på magen.. så inga fötter som kom ut, men tydliga sparkar...
    Sedan satta A på ett insektsljud... och hon började att "härma" biet. Surroundljud... så det hördes att biet flög runt... istället för att sparka och bubbla på ungefär samma ställe hela tiden som hon brukar göra så var det lågt till höger, högt till vänster, lågt till vänster.. Naturligtvis inte exakt som biet, men liknande bana... lite kul eftersom hon annars brukar hålla sig på ungefär samma ställe och harva =)

Nu mkt sen frukost =)

• Melisabeth

Ja det verkar så... Det roligaste är att eftersom jag hör illa så kan inte jag avgöra vartifrån ljud kommer... Så jag tar det hela som ännu ett tecken på att hon inte ärvt mina öron.. glädjande nog =)

Sovs det forfarande taco - så du fick duscha i fred ? =)

• Winnertaco

Mel
    Nä, nu sovs det inte längre Men hon sov nästan hela duschen, och när hon vaknade fick hon ligga där och skrika tills jag var klar, sån hemsk mamma är jag!

Nu har vi varit och shoppat på Ikea och lite andra ställen, hon var så tyst och fin hela tiden, ända tills vi satte oss i bilen och skulle åka hem. Jag snabbammade 5 min på parkeringen och sen åkte vi, och då somnade hon som en stock igen. Skönt!! Driven på McDonals på vägen hem, amma och nu sover hon igen. Duktig flicka idag!

• Melisabeth

Skönt =)
    Jag berättade för A om gårdagen (tacos alltså) och han såg lätt chockad/rädd ut.....

Jag vill också IKEA ju......................
    Satans att de skall dröja så länge tills de öppnar här.. tycker du kan öppna nu så jag kan bebishandla där istället för att åka till Örebro 10 mil, eller Gbg 25 mil.... *mutter*

• Winnertaco

Mel
    Alla spädbarn har nog sånna dagar, och igår gjorde vi absolut ingenting, vilket nog bidrog till den gnälliga tösen. Även spädbarn behöver ju viss stimulans, och de blir ju trötta av tex en prommenad till ica. Idag känns det betydligt lättare i alla fall, även om det är mycket amma och mycket ligga i sängen och snutta.  

• Melisabeth

taco - sådana saker som är bra att lägga på minnet =)

Vilken tur att jag har er som "föråkare" så ni kan tala om sånt =)

• nica83

Hallå? Någon här?

Har precis haft en blödning. Inte jättemkt, trosskyddet klarade av det. Kommer fortfarande lite. Mest brunrött nu. Det som var i trosskyddet vet jag inte hur det såg ut, var på jobbet och det var strömavbrott så jag tänkte inte på att "undersöka"...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)