• letw83

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

fru
    har ringt hyresgästföreningen. hon skulle ringa bovärden och sen ringa upp mig.

ska inte betala nåt. för vi har inga pengar. vi kommer få skramla från alla vi känner typ för ingen kan låna ut 5000 rakt av. (eller mer)

• letw83

fru
    hans gamla. men just nu har vi ju typ gemensam ekonomi. så det smäller på oss båda. men NU ska katterna bort alltså. punkt slut. om jag så måste avliva dom. vet du vad det kostar på ett ungefär? (jag ska naturligtvis först leta efter ett annat hem åt dom)

• letw83

fru
    nej, men vi har pratat om att hiva dom. och uppenbarligen kan dom ju ha gjort nåt. annars skulle det ju inte lukta kattpiss. jag vill inte riskera att åka på en till 10000 kronorsräkning när vi flyttar härifrån.....

• letw83

fru
    jo vi ska. men om det inte är nån som vill ha dom tänkte jag. har definitivt inte tänkt stå ut med dom där i 15 år till

• letw83

taco
    jag vet. hoppas på det bästa nu. man kan ju inte direkt vägra om dom kommer fram till att det är vårt fel. grejen är den att jag vet inte ens vem vi ska låna av. visst, mamma och pappa kan kanske låna ut ett par tusen. och andreas släkt kanske kan skramla ihop en tusenlapp tillsammans, men alla har ju barn och lite pengar. går ju inte direkt att ta ett lån på sånt där....hoppas man kan delbetala. hur gör man annars?

varför ringer hon inte. nästan en timme sen jag pratade med henne.

• letw83

taco
    okej. jag som är trögfattad för att jag är upprörd. sorry
    näe, jag förstår inte heller. hur ska dom liksom ens kunna komma in där. skulle ju isåfall vara när dom var kattungar och isåfall verkar det ju konstigt att det börjar lukta nu....

• letw83

taco
    man fick inte ha en säng? här har dom varit så smart så dom har sattit boasering (träpanel) i sovalkoven. men den förra hyresgästen behövde inte betala för att dom tapetserade om här, trots 2 hål på ena väggen och 15 på den andra

• letw83

undra om jag ska prova ringa upp henne? verkar det konstigt. nu har det gått 1 timme och en kvart sen jag ringde. så kanske en timme sen jag la på....?

• letw83

malla
    förvisso. men ändå. jag kan ju inte göra nåt. blir ju galen. sitter bara och väntar.

• letw83

alltå. nu är jag less på att vänta. ring människa.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)