Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Gomorron!!

Gissa vem som nu bara har ett endaste litet kg kvar till inskrivningsvikten?
    Trodde aldrig att det skulle gå så fort att tappa kilon!

Idag har Andreas börjat jobba igen. Det känns inte alls så farligt, det jobbigaste är att jag måste komma ut med hunden någon gång under dagen, har aldrig varit ute med både hund och barnvagn ensam. Men det går nog bra...

• Winnertaco

Mel
    Vi övade lite i lördags, och det gick ganska bra. Sålänge Johanna är tyst och snäll direkt när vi kommer ut är det nog inga problem, då kan jag låta honom springa och kissa av sig utanför huset en stund och sedan knata iväg när han lugnat sig några kilon!

• Winnertaco

Men VARFÖR får ni inte se skärmen? Jag har fått se allt från första början vid varje vul, även den gången då läkaren konstaterade att det inte fanns nått foster.

• Winnertaco

nica
    Antagligen var hon väl stressad, stackarn.. Men om man har en patient så kan man väl iofs lika gärna ägna en minut till åt den och förklara vad man ser på skärmen och visa...

Tokig
    Lycka till hos bm!!

• Winnertaco

Tokig
    Skönt att det gick bra. Vi fick en viktuppskattning på 4200 g, och hon vägde 4283 när hon kom i v 42+1! De växer inte så mycket på slutet, så i vårt fall stämde uppskattningen i alla fall!

Nica
    Då fick ni träffa en skicklig läkare i alla fall

• Winnertaco

Nu har jag varit ute med hund och barnvagn. Det gick över förväntan, men jag gillar ändå prommenader med antingen hund ELLER barnvagn bättre än så länge. Jaxon är halt också, på ett an bakbenen, men vi hittar inget sår eller några konstigheter när vi klämmer och känner. Stackarn, blir det inte bättre måste han väl till läkaren!

Letw
    Dom KAN uppskatta längden, bm sa till mig varenda gång att det skulle bli en lång bebis, eftersom hon kände hur långa benen var! Johanna har dock 56 än så länge, och det är aningens aningens stort, så hon drar inte så stora storlekar!

• Winnertaco

Fatta att mjölkmonstret sover som en stock IGEN efter prommisen. Snart måste jag VÄCKA henne för att hon ska äta, hur ofta händer det?!? Det har hänt en gång förut, på bb efter att hon fått tillägg och antagligen var så fullmatad att hon inte orkade annat än att sova!

Brevbäraren hade hängt säsong 2 av Gilmore Girls på dörren, eftersom jag stod i duschen när han ringde på. Så nu har jag att göra ett tag

• Winnertaco

letw
    Det verkar faktiskt lite mer mänskligt att ha förståelse för att någon vill ha barn, det är ju liksom en naturlig instinkt att vilja ha barn!

Mel
    Ella kommer, mycket fortare än du tror! Jag kan inte fatta att jag verkligen var gravid i nio månader!

Angående kläder: Johanna har väl kanske 10 bodysar och 7 par byxor som är lagom just nu. Än så läne behöver vi inte byta dem för att de blir nedspydda eller så, det som kommer upp är så lite. Det räcker gott och väl det hon har, vissa kläder tror jag inte att hon kommer att hinna använda innan de blir för små!

• Winnertaco

Oj, vi somnade visst på soffan, har hittat ett nytt amnngsläge nu där det är är helt perfekt att somna in! Nu har J sovit hela dagen, så nu blir det nog lite liv här på eftermiddagen!

Letw
    Har du fått jobb? Det har jag missat...

• Winnertaco

letw
    Det är rätt bra att få vara springvikarie också, här i gävle tar de inte ens in nya lärare till vikariepoolen!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)