• letw83

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

jeskan
    jag brukar se en film, nån favvis som jag kan utantill så det inte blir för spännande, då brukar jag kunna somna=)

jo det är samma här. tyvärr fattar inte alla det=( men det får stå för dom.
    för att vi åker till usa i augusti. vill inte vara gravid där. men pillrena tar slut sista juni

fru
    dom har spärrat alla pengar för aktiviteter här=/

• letw83

fru
    haha
    jag vet inte. det är bara vad jag hört. tror pengarna kommer från olika ställen...eller nåt...

jeskan
    jo det kan ju vara en fördel så man inte är helt slut imorrn=)

folk som lägger sig i har väl inget eget spännande liv, eller så är dom bara avis

• letw83

okej, en fråga såhär på morgonkvisten.

En kompis lillasyster vill ha sina draperier fållade. Det är en tunt sånt där silkigt tyg och det handlar om 3 längder på vardera 2.5 meter så sammanlagt 15 meter tyg som ska fållas. Jag ska stå för tråden så den kostar ju oxå. (har svårt att uppskatta hur mkt tråd som kan tänkas gå åt, nån som har en uppfattning?)

Är det orimligt att ta en hundring för jobbet?

• letw83

puck
    näe jag tänkte det. och 15 meter liksom, i silkigt tyg. det är en del jobb.

• letw83

frågan är bara om det är för lite? tråd är ju ganska dyrt liksom. 30 spänn rullen. kan det gå mer än en rulle tro?

• letw83

puck
    haha, jag med undra om det är förinställt på rullarna när man köper dem

• letw83

fru
    jo det är ju 200 meter. Men om du tänker dig att först ska jag zickzacka. Den sömmen är till att börja med inte rak och sen ska det dit undertråd. Så kanske 60 meter där? sen raksömmen går oxå undertråd åt. fast iof, säg 40 meter till raksömmen, då är det ändå halva rullen kvar...

• letw83

bra att du frågade, då fick jag tänka till lite och insåg att det kan inte gå så fasligt mkt

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)