• agda06

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Då var vi hemma igen efter ett långt och härligt jullov. Vi har spenderat julen i Moas farmor och farfars stuga utanför Båstad och bara haft det SÅ mysigt. Vi har mest tagit det lugnt, men även varit iväg och träffat släkt och vänner och shoppat lite. Vi har också gått långa promenader vid havet, eldat i brasan och spelat en massa spel. Moa har sovit som aldrig förr och det har varit perfekt att kunna ha henne sovandes i vagnen i trädgården. Längtan efter ett eget hus har ju inte blivit mindre precis...

Men nu är det nytt år och nu ser vi fram emot ett fint 2007.

Hoppas allt är bra med er och att det blir fika snart.

• agda06

Hej på er!

Träffade Åse med Juni på Väla häromdagen och vi tyckte båda att det var dags att fixa mammafika snart. Så vad säger ni? Är det inte på tiden att vi bestämmer något?

Vi sa även att Väla är ett bra ställe att träffas på. Det är ju inomhus och på "Le Croissant" (ligger utanför Claes Ohlsson, vid Bolagret) finns gott om plats för vagnarna. Kanske inte världens myyyysigaste, men där finns plats för många.

Skulle det kunna vara något? Eller så kanske någon annan har bättre koll på ställena i stan?

Skulle slutet på nästa vecka passa?

• agda06

Ska vi säga torsdag då? Halv elva, eller nåt sånt?

Jag pratade nyss med Sofie (persika80) och hon var också sugen.

• agda06

Tycker 10.30 på Le Croissant låter toppen!

Då sprider vi det!

• agda06

Vi lär ju se varandra... Barnvagnsmaffia...

• agda06

Vi blir ju många. Kul!

Trevlig helg!

• agda06

Det var jättekul att se er!!

Jag och Moa börjar på Babysång nästa torsdag kl 10.30. Så vi kan tyvärr inte fler torsdagar, och det hade varit jättekul att vara med. Får jag föreslå onsdag?

Fast jag förstår så klart att det är svårt att hitta en dag som passar alla.

Tack för idag!

• agda06

Onsdagar klockan 10.30, samma plats. Perfekt!!

• agda06

Ja jag är ju lite partisk... hi hi.. VV är det som funkat för mig.

Skillnaden mellan månadsmedlem och löpande medlem är: (rätta mig om jag har fel, Åse)

* kostar 350 kr i månaden, dras via autogiro. Om man betalar varje vecka blir det ju 400.

* fri tillgång till VV på internet, där man kan fylla i checklista online, vara med i forum, leta recept mm.

Men annars tror jag inte det är så stora skillnader.

Jag tyckte månadsmedlem var bra eftersom man blir "tvingad" att gå dit varje vecka. Det kostar ju 350 oavsett hur många gånger man går i månaden...

Sjunger ni någon bra nattsång? Här kör vi med "När trollmor har lagt de 11 små trollen..."

God natt då!

• agda06

Vi ska gå på babysång på Maria Park, synd att där var fullt Uppsala.

Det är kanske fler som är sugna på BabyCafé på måndagar? Vi har varit där två måndagar nu och jag tycker det är trevligt.

Häng på vetja!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!