Inlägg från: metallgem |Visa alla inlägg
  • metallgem

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Välkomna!

Självklart för ni hålla det öppet med tanke på sjuka barn!

Hur är det med er förresten? Hur länge sov Moa idag? Mår W bättre?

Gott det lät MaHj!

Förresten, dumma dumma Uppsala som skrev det kakreceptet i helgen, var tvungen att testa den till melodifestivalen i lördags.. Den var URGOD!

• metallgem

Förresten, Snäckan, återkom gärna med erfarenheter om den metoden, läste den också och den lät väldigt human för både bebis och förälder.

• metallgem

Jag kan göra en till fredag! (så despo på ÖF-kompisar att jag till och med lockar med godis.. )

• metallgem

Stackars er Agda och Snäckan! Och era sjuka bebisar också såklart!
    Hoppas dom kryar på sig snart!

• metallgem

Har varit på stan idag med min superdupergravida väninna. Jag var inte så jätteglad för att vara gravid, ont i fogar, svullen som en val.. Men hon såg så mysig ut i sina mammajeans och promenadskor!

Trist att ni inte kommer i morgon Agda, hoppas att M sover inatt!

Inte känna sig utanför Fighter! Snart är du ju nere igen!

Mellan tummen och pekfingret, hur många kommer i morgon?
    Funkar det ca 10,30? Jag gör lite mackor och kaffe och smoothies till den som vill. Till dom som vill slösa points så ska jag göra kakan ikväll.

Carenya, kul! Behöver en adress så jag inboxar dig!

• metallgem

Klart lillebror får komma!

Carenya, det förstår jag, men vi ses på onsdag!

Gympaskorna är putsade och redo, synd att innehavaren inte är lika vältrimmad..

• metallgem

Usch, inte nog med att tandläkarbesök är läskigt och tråkigt, det är dyrt också!

• metallgem

Tack själv för TREVLIGT besök!
    Vilka söta "stora" barn ni har!

A var helt uppspelt när ni gått, tyckte allt var toppen och gurglade åt allt jag gjorde, hon tyckte nog att det var mysigt med så många kompisar hemma på en och samma dag. Nu har hon slocknat i sin pappas famn, en syn som gör att man får en liten tår i ögat..

I morgon ska jag göra stan! Ska köpa kläder till duvan! Är så sugen på jeansen på Lilla Mirakel... Så antingen slår jag till eller syr jag liknande själv, har inte bestämt mig än..

Visst är Kitchen Aid:en alldeles underbar, itne bara snygg som s*tan utan den bästa som finns på marknaden tycker jag, Bakar ofta ofta i den, det går hur fort som helst att få ihop degen.
    Har blendern också, inte lika snygg men bra

Uppsala, apa på du bara!

Lyckliga: kan tänka mig att det var skönt med sovmorgon idag!

Juni, vilka fina bilder du tagit! Tog du dom med mobilen?

Kaffet är klart och grädden *skäms lite* till kakan är vispad, ha en trevlig kväll tjejer!

• metallgem

Skönt att du kunde sova inatt Agda!
    Uppsala, man kan inte alltid vara på topp, hoppas att ni hade mysigt idag iaf.
    Juni, ÄLSKAR kåldolmar!!

Inatt vaknade jag med så ont i ryggen att jag inte kunder ligga, sitta gå eller stå... Stack till och med till när jag andades... så,, jag gick upp och gjorde gymnastik a´la tant och hängde upp tvätt som jag glömt hänga upp kvällen innan..
    På dagen är smärtan nästan helt borta men så fort jag lägger mig ner så är den tillbaka på 5 röda, blir ryggakuten i morgon.

Vet ni vad?! I höstas slog vi på stort och köpte teakmöbler till altanen. Vi har verkligen längtat till den dagen vi ska packa upp dom för att sen ut i dyndjungeln och leta snygga dynor. Men så idag när K packade upp dom och monterade ihop dom är bordsskivan helt skev! F*n vad trist! Så nu får jag ringa stället i morgon och berätta att vi vill reklamera ett bord vi ägt i 6 månader.....

• metallgem

Min lilla duva vaknar varannan var tredje timme och har så gjort i stort sett hela sitt liv..
    Men, ska väl inte klaga, hon äter i sömnen nästan, jag ammar i sömnen så det blir inte så mycket vaken tid av det.

• metallgem

Lothan, hoppas att du och ditt hjärta inte blir magsjuka!

• metallgem

Googlar runt och letar efter svartvitrandiga strumpbyxor men det går inte så bra..
    Hittade dock strumpor med liiite attityd. Lyckliga snäckan, vi pratade ju om det, kolla dessa, ser rätt söta ut! Med hundar på.
    shop.babyclothes.se/index.php

• metallgem

Oj oj, SKOJA om jag kommer!
    Våra mysiga fikor missar jag inte!

Duvan har sovit sedan 10,00..! Den senaste timmen har jag mest stått över henne och tittat förundrat.

• metallgem

Sorry, listan

Fika hos Carenya:
    Junipingla
    MaHj
    metallgem

• metallgem

Instämmer med Lothan, vi har ju nästan glömt hur ni ser ut Agda och M!

Men, vad läser jag, Uppsala, får vi inte träffa dig på 2 onsdagsfikor?? Snacka om abstinens!

• metallgem

Adela betyder Ädel

Eftersom jag tar tåget så har jag vagnen med mig, men det gör väl inte så mycket väl? Carenya bor väl på bottenvåningen?

Vad duktiga ni är tjejer på att gå ner i vikt!!! Impad!

Agda, en småhostig bebis gör inte mig något, ser fram emot att träffa er båda!

• metallgem

Vi har handbroms på vår, en Quinny Freestyle 3XL.  Vi har stor användning av det tycker jag. När man står vid ett övergångställe tex och i vinter när man gick nerför en glashal backe, då känns det tryggt att bromsa lite.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!