Inlägg från: uppsala |Visa alla inlägg
  • uppsala

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

stackars agda o snäckan o minisarna, sov allt ni kan idag!

• uppsala

lyckliga: har gjort med en som var halvfull o det går bra - med full burk skulle jag nog ej våga..
    Pco - känner inte till märket!
    varit på lunch efter babysången - på italiensk - åt pastasallad m mozzarella o parmaskimka O ALLT ANNAT GOTT - RÄKNAR 12 P MEN DET E SÄKERT SNÅLT....oj inte meningen m versaler...

Ni måste vara supertrötta idag agda o lothan, jag e jättetrött trots att jag sovit hyfsat mkt - säkert pga pollenallergi, brukar vara såhär i koma första veckorna

• uppsala

Det blir ingen gbg-tur i helgen, snyft. Vi fick avboka IGEN pga sjuksom, så trist, såg verkligen fram emot det.

Metallgem: kommer! A ser fram emot mååånga turer i linbanan Smakar gärna kakan! Denna vecka har ändå gått kass redan...snyft igen..behöver snyft mkt pepp för att komma tillbaka på rätt spår. Var så präktig att jag sparade din adress fr förra gången i min inbox så jag har den.

Lothan: kul att ni kommer!
    Juni o Ma: kul att se om de stora leker ihop!

Fighter: ni e så välkomna!

Agda: trist! Ska vi ta en promenad utan vagnar i helgen? En snabb en?

Alla: Lägger min mailadress plus msn i galleriet också, under mappen föräldrar, bara tillgängligt för de i adressboken.

• uppsala

Vet ni förresten, jag e så trött, somnade först innan 6 o sov 30 min - gick upp o höll Klara i 30 min o nattade henne sedan vid 7, somnade då igen o tvingade mig upp vid halv 9, skulle ju eg spela tennis men orkade bara inte - dåligt samvete, jag älskar ju eg tennisen! Pollenallergin har satt igång alltså, ni som tar tabletter, dags att starta!

• uppsala

Agda: jag ska koll idag om vi ska till malmö istället över helgen så jag hör av mig!

• uppsala

hej! Tack metallgem för ett jättemysigt besök och supergod fika! Vilket fint hus ni hade! Blev sugen på att apa efter Adelas tavla, får man det?

Axdel somnade efter 5 min i bilen, helt omöjligt att hålla honom vaken. Satt m värsta gamnacken. Tyckte han skulle få sova lite längre så vi körde till mormor o morfar, väckte honom där. A fick gå med mormor o handla glass, det är en lyx man får hos mormor "glass med ärtor" = glass med kulströssel.

Nu har jag fått ett glas vin räcker för lite sus i huvudet, man får passa sig sen då vi ska gå ut på krogen Ser fram emot det!

Ha en skön kväll!
    Kram

• uppsala

Nu har jag lagt lite bilder i mitt galleri under "mammafika". Fick inte kameran med mig ut, synd, de var så söta när de gick o höll varandra i handen! Åse kan inte du maila mig bilderna på det!?

Åååååååååååh vad jag e kaaaaaksuuuuugen, jag dör. Vi kommer o äter med er P!

• uppsala

aaah rise and shine kl 06.00 som vanligt! Idag e jag dock ganska utsövd så det e ingen fara. KOllade på ännu ett avsnitt av 24, säsong 5 igår. Åååh jag älskar den serien! Vi har haft alla på DVD o så kör vi intensivtittande. Ja OK, kanske inte nu, blir bara 1-2 avsnitt epr kväll innan jag slocknar. Körde med starkt kaffe o tändstickor i ögonen igår, jag vill ju se
    Idag ska vi till svärmor o svärfar i Malmö, såg framför mig långa promenader längs Ribbersborg men, brrr, vilket väder.

ha en bra dag!

• uppsala

ah härligt med tidiga morgnar....eller nå´t. Idag vaknade K kl 5 o åt o somnade  om direkt till 7 så det var lugnt. A däremot vaknade kvart över 5!! T gick in o lade honom flera ggr men det funkade ej, inte heller om han stannar kvar i A:s rum. Sova i vår säng gör han heller inte. Vid 6 gav vi pp hoppet o satte på en skiva till honom, då låg han iaf tyst o lyssnade på den till kl 7. Tur att jag o T somnade innan kl 22 igår! Satt o hängde m huvudet båda två till ett avsnitt 24. Men idag, ååh, vi e trötta alla, bara tjat tjat på A känner jag, inte kul. Måste åka iväg o göra ngt för att bryta det, synd om A. Det blöir så när man e trött, man orkar liksom inte med att A sjunger högt heeela frukosten ha ha värsta dårhuset.. Vad gör man när en 2 1/2-åring vaknar så tidigt Juni o Ma??

Sov du bättre i natt Agda? Är nog det som gäller, lägga sig m öronproppar i ett annat rum!

Hoppas du är bättre nu Pco!

Lothan: låter gott! Vi var i Malmö igår o det blev kaka o tårta o mat etc etc. Idag blir det till att börja om - nu får man inte släppa taget som jag gjort senaste dagarna.

VV-brudar: vi ses i morgon!

• uppsala

Klara somnar ngn gång mellan 19 o 19.30 o sover sedan till ngn gång mellan 5 och 6.30. Vaknar hon 5 somnar hon om igen efter lite mat. Hon kan vakna till ngn gång då hon sovit en timme men inte så ofta. Ibland hör jag henne rassal runt lite så att jag får stoppa in nappen el vända på henne men hon vaknar väldigt sällan upp då hon är frisk (annat då hon e sjuk/förkyld).  Jag vet inte vad ni ska göra..försöka gång efter gång att få dem att somna i egen säng så att det lär sig att somna själva, läste ngn gång att det är ngtr som bebisar måste lära sig, det är inget man bara kan av sig själv. Ja o ni vet ju - att de ska somna på samma ställe som de sedan vaknar på dvs inte i ens famn el säng om de sedan sover i en egen säng. Men som sagt, det är lätt att säga..om de skriker mitt i natten o man vet att amning funkar kör man ju det! Man orkar ju inte på natten direkt. Man kanske kan börja med att de alltid ska somna i sängen själv om man inte gjort det.

Nu har vi sett 3 avsnitt av 24! I love it! A ganska så trött i kväll om man säger så..håll tummarna att han sover till efter halv 7 i morgon...!

• uppsala

Metallgem: trist att det inte gått över, bra att du kollar upp det! Lycka till.

• uppsala

Carenya: jag kommer som sagt ej, stryker du mig som vi pratade om från nästa vecka fr boken du har? Så att detr är ngn annan som tar det menar jag. Om ni vill att han ska somna vid 20 varje dag så passa på nu o testa ikväll med! Signalera med alla nattningsrutiner ni har att det är dags att sova. Ibland kan K ligga o snacka 20 min innan hon somnar, ibland somnar hon på en gång. Det gick ju väldigt snabbt för M o Agda då ni bytte kvällsrutiner så vi håller tummarna för samma tur för er om ni ska köra på.

Snäckan: trist att du var tvungen att gå idag, hoppas vi ses snart!

• uppsala

e det ngn som ska till öf i morgon EM? Jag ska till lödde på fm o funderar på att hämta A på vägen hem vid 13 o sedan köra direkt till öf.

• uppsala

snäckan: ahr du ngt som luktar dig riktigt mkt? Kanske kan hjälpa ngn som e vadn att ligga hos sin mamma o snusa, du får ge henne en gammal BH eller nåt  

• uppsala

Ja visst kan man bli stressad ibland över alla råd men, visst e det ändå skönt att höra o läsa att andra har samma problem eller hur andra gjort o så kan man ta till sig o testa precis det man själv vill bara (ibland stöter man på väldigt smarta grjer som man inte tänkt på) o strunta i allt det andra - för, varje barn är ju unikt o det som funkar direkt på ett barn kanske inte alls funkar för nästa barn - eller förälder.

Läser mkt just nu om 2-3-åringar o hur man hanterar olika saker o vilken prestationsångest jag får ibland, man känner sig som en så dålig förälder som gått i den ena o andra fällan. Man vill så gärna vara bra men har så mkt info o teorier att försöka leva efter, det var nog enklare förr! Men, så tänker jag om man som vi o alla ni funderar mkt o försöker göra rätt så är man säkert ganska rätt på det, man e ju medveten om sitt handlande o försöker allt vad man kan, oftast iaf

Snäckan: grattis, vad bra m spjälsängen! Hoppas tröjan funkar! Kram

• uppsala

Härligt att ni e friska Agda!!

Nej då så lätt slipper ni mig inte! Denna onsdag ska jag på ansiktsbehandling i ängelholm, mamma ska passa K. Ska försöka bli lika snygga som ni såatt jag får komma i fortsättningen Nästa onsdag e jag bara struken från "värdinneskapet" då jag kom på att hyresvären kommer hem idag. Hon bor ju här i vår källare o därför känns det inte så kul att ta hem så många barn o barnvagnar som ska bäras genom huset o ut på baksidan(där hon kanske är o grejar)  etc etc. Hon håller sig inte helt utanför våra liv om jag säger så... Men, jag kommer gärna! Det e bättre att ni kommer till mig 100 ggr då jag flyttat o under tiden kan jag ta med fika ngn annan stans! Hoppas det är OK. Vi kan vara här ngn gång om vi bara är ett par stycken såklart, då kan hon ju inte säga ngt.

Idag ska vi till en bebiskompis i Lödde, har fått ställa in dejten 5 ggr tror jag pga sjukdomar men NU ska vi få se den lille som hunnit bli 7 veckor redan. Jag funderar på att hämta på dagis kl 13 o sedan göra ngt, kanske öf men ska ngn mer dit? Roligare då.

• uppsala

Klara: Kommer av det latinska ordet clarus som betyder berömd
    Axel: Fridens man (ha ha)

Lothan: Grattis till viknedgången, bra jobbat!
    Agda: det går ju bra för dig med, minus 0,5 på en vecka då du är så nära är ju bra! Du är duktig!

PcoBella: krya på dig! Jo det gick bra på vv, nu har jag gått ner 6 kg sedan 29 jan.

Var hos kompis o fick oljig grekisk sallad med mkt feta o oliver, inte nyttigt men åååååå vad gott det var.

• uppsala

godmorgon! Ngn som varit med om att ens barn verkligen vääägrar att ta bröstet? K vaknade halv 6 o jagh tog upp henne som vanligt för att ge mat men hon blev bara jätteledsen o vägrade. Ganska rosslig men det är hon ofta på nätterna trots inte alls på dagen. Ny blöja o sedan nattades hon igen, jaha, barta trött tänkte jag medan brösten värkte. Efter 7 vaknade hon igen, glad men ville inte äta. Jag var tvungen att pumpa ut en dryg deciliter o sedan när jag gav henne flaskan tyckte hon det var kul o drack hon nästan allt..nu somnade hon precis igen. Tänder i överkäken? Ser en liten prick men det är inte rött o svullet.

Ska ju iväg idag på ansiktsbeh etc så man vill ju kunna mata henne snabbt o enkelt utan att pumpa inne på ngn toalett på stan...

Hälsn L m dunkande bröst

• uppsala

Hej! Jaghar haft det jätteskönt, hade kunnat stanna längre men skulle ju hämta A. Var en sväng i förslöv o kollade efter tyg men det fanns inget spec.

vet ni var det var för fel...? Klara behövde göra nr 2, när det var klart åt hon igen! Man måste ju göra plats först....allt blev bra sen!

Hoppas ni hade det bra idag!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!