Hej!
Jag kom till insikt för ungefär ett år sedan att jag hela mitt liv anpassat mig för att bli omtyckt... Har alltid känt att jag inte riktigt hör hemma ngnstans och jag har aldrig förstått varför det varit så svårt att hitta "själsfränder" - men så insåg jag att det är ju för att jag inte följt min inre röst, utan alla andras runtomkring. Format mitt liv efter andras åsikter, så att det inte ska bli bråk och otrevligheter.
Till saken hör nu den att jag är gift & har två små barn och min man kan inte acceptera den förändring som jag känner att jag måste göra om jag ska kunna leva sann mot mig och mot min omgivning.
Vi är väldigt olika och jag har väl anpassat mig till hans värderingar om hur livet ska vara, fast jag egentligen inte alls tycker så - och det har han alltid vetat om.
Han tycker att, eftersom det är jag som förändrats så är det jag som har sönder relationen och inte ens när min mamma gick bort nu i okt kunde han acceptera att jag bearbetade sorgen bäst med min styvfar och bror och inte med honom. Han tror till och med att jag har ett förhållande men min styvfar - och så är definitivt inte fallet.
Mitt inre skriker NEJ, men så kommer skuldkänslorna - riva upp tillvaron för barnen, allt som hans familj kommer att få höra om mig o.s.v.... Jag orkar inte leva ett liv så som han vill, men jag har sådan ångest för jag känner mig som boven i allting...och jag har insett att han aldrig kommer förstå.
Råd någon?