Gaidin: Självklart är det inte enkelt.....jag försökte bara uppmuntra... Jag vet att det är hemskt svårt....
"Jag tror att en relation som är som en bergodalbana gör att man får starkare känslor..." - det är just det fenomenet som boken jag nämnde handlar om. Att vissa människor helt enkelt attraheras/blir mer kära av den turbulensen.....(om jag förstog dig rätt?)
Jag har också alltid varit sådan. Vet hur det känns. Dagarna varvas med lycka- sorg- hopp- gråt- lycka......och så går veckorna, månaderna... Och man sitter fast.
Anonym: Påminn dig själv om varför ni gjorde slut, för det finns en orsak. Det känns hemskt ensamt just nu, jag vet.... Och det tar tid att hitta sin nya identitet som inte längre är "vi".... Men ta det bara sakta och lugnt. Han lever och finns kvar, inget är kört för evigt. Är det meningen att det ska bli ni så KOMMER det att bli ni ändå! Men det låter ju som att ni behöver vila ifrån varandra nu. Så fokusera på din egen själ och på vad du vill göra som gör dig glad...
Det tar lite tid, men du kommer att bli lycklig igen!