• Jejja2

apnéer

undrar bara vad det är? hur märker man att ens barn har apnéer? märks det tydligt? Är det nåt man kan missa? Läste att det räknas som förstadie till PSD o blev lite orolig...

• Svar på tråden apnéer
  • Löööv
    ...har tänkt på er!!!. hoppas det gick bra!!. huvudsaken var ju att det inte var livsfarligt och det kan det inte ha varit eftersom ni är hemma . Gjorde dom koldioxid testet?
  • Claudia gbg

koldioxid? hmm....vet inte. nej. De kollade bara syresättningen med en poxy hela natten.

• Löööv

Men satt ingen med en skärm framför sig och mätte olika halter?. Dom brukar filma fejjan också....Och göra ett koldioxidtest med en genomsynlig "ostkupa" på huvudet

• Claudia gbg

nej, inget sånt avancerat. Vi fick göra testet hemma. jag koplade på henne kablarna och poxyn och allt skulle sitta på över natten. sen på morgonen får vi åka in till östra och lämna in apparaten. Hon får inte ens nån läkarundersökning. De tror ju att det är omogen andning och att det ska växa bort. Det har gjort dem lite förbryllade att det inte växt bort än (senaste testet i sept). så jag tror att de tar det hela med ro och bara kollar henne för säkerhets skull s.a.s.

• Löööv

skönt . Då har jag lärt mig något nytt idag med .....trodde man bara kunde göra sånna där sömnregistreringar på sjukan.

Hoppas testet såg finfint ut

• Claudia gbg

har fortfarande inte fått svar (?), fattar inte att det ska ta sån tid. förut gick det alltid fortare... hör av mig när jag hör nåt.

• Löööv

Att du inte fått svar kan ju vara positivt . Hade dom sett något hemskt hade dom ringt in er direkt.

Dom sa inte att dom hör av sig OM dom finner avikelser?. För vissa läkare kan göra så, att dom bara hör av sig om dom finner nåpgot som avviker från det normala.

Kramar om dig/er och hoppas allt är väl.

• Claudia gbg

vi har fått svar nu. det är lite bättre men det är inte bra det känns tungt just nu. Vi skulle sätta in medicineringen igen och så skulle läkaren höra med sina kollegor hur de ska gå vidare. de är förbryllade över att det inte gått över. de kommer att kontakta oss inom några veckor sa han...

Måste spy galla över en klasskamrat. När min man ringde mig i skolan för att berätta att läkaren ringt så blev jag jätteledsen och började gråta. Då sa klasskompisen typ "jag förstår att det måste kännas jättejobbigt. det var som igår så skadade min hund tassen och vi fick åka till veterinären.....", allvarligt talat. Hur tusan tänker folk? Dte handlar om mitt barn och hon pratar om sin hund..!

• Löööv

Beklagar beskedet men jag tror hon snart kommer mogna....det är en tidsfråga gumman. Skänker alla kramar!

• Claudia gbg

hej igen! hua, din bild e tillbaka. Ledsen men jag gilalr den inte...

Thea ska få göra magnetröntgen under våren. Läkaren vill inte sätta ut medicinen innan han dubbelkollat att allt är ok. Han försäkrade om att han inte tror att det är ngt men att det är bra att kolla... kan hålla med om det! Känns nervöst och jobbigt med att de ska söva henne och jag läste i ett inlägg som du hade skrivit att du inte fick vara med när de gjorde röntgen på ditt barn... så tungt men ändå bra. Är glad att det snart blir ett slut på medicinerna men är sååååå rädd att detta blir början på ngt nytt (om du förstår)...

Tack för stödet Löööv!!!

• Löööv

Klart jag förstår . Men det kommer gå så bra. Röntgen tog väl ca 1½ timma och han sövdes i sin respirator. Det gick bra men det kändes tungt att lämna honom i deras händer men dom är så duktiga och allt gick bra . Krama lillan från mig!. Det blir säkert slutet på hela historien...inte början på något annat.

Svar på tråden apnéer