Va ska ja göra med min tykiga 7åring???
Vartenda gång man pratar normalt med henne så svarar hon på ett tykigt sätt... De spelar ingen roll om ja säger till henne att vara snäll o prata normalt... Hon beter sig som om vi viore helt dumma i huvudet, tittar svart på oss o skiter i att lyssna....
Inte nog med detta så e hon elak mot sin lillasyster....
Lillasystern vill gärna va nära henne o visa att hon älskar sin storasyster, så när stora tjejen sitter ner på golvet o den lilla kommer o lägger huvudet i knät på henne, så puttar hon bort henne....
Samma sak när den lilla vill sitta bredvid henne när de tittar på tv, de vill hon inte heller....
Den lilla kan inte prata men om den stora säger nått o den lilla låter påstår den stora att hon retas med henne....
Leksaker som tillhör den stora, t ex en docka som den stora inte leker med när hon tittar på tv som den lilla tar, går inte enligt henne, hon sliter dockan ur nävarna på den lilla o lägger den mitt på vardagsrumsbordet o fortsätter titta på tv, anser ju att den lilla kan få leka med den när den stora inte använder den....
Men om den lilla får en ny leksak som den stora tycker verkar intressant, då tar hon den o ingen får säga nått om detta!!!
Så fort de går emot henne skriker hon o slår med armarna o gråter, tittar svart på mig o beter sig förjävligt!!
Ja orkar snart inte med henne!! Hon är skilsmässobarn!!! Jag o hennes pappa skilde oss när hon var 2 år! Jag fattar inte va de e för fel på den stora, sitter o tittar ibland på hur hon beter sig o tänker: Är de där verkligen min dotter som beter sig så illa!!!
Ja väntar mitt tredje barn o e orlig för hur hon kommer bete sig mpt de tredje barnet!!!
Va ska ja göra???? Hur ska ja få henne att bete sig bättre mot både oss o sin lillasyster plus de kommande???