• Flize

Vilka komuner ger gratis IVF?

I vilka komuner har man tre gratis IVF försök och i vilka komuner får man betala allt själv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-13 20:37:26:
    Det vi försöker komma fram till här är alltså:

Vilka kommuner har gratis försök och hur många i så fall?

Vilka kommuner får man betala själv?

• Svar på tråden Vilka komuner ger gratis IVF?
  • ChokladRosen

Alla har väl gratis IVF,,eller har jag missat nå här på vägen

Saken är den att ditt län kan tillhöra en IVF klinik några mil från där du/ni bor, dvs en annan stad.

Sedan VEM utav kommunerna som har 3st gratis försök får du nog gå in å kolla på dess kommuner.

Det är numer oftast 1-2 försök som dom flesta kommuner har som är gatis.

• AndreasA

På kliniken i Falun har de väl nyligen infört att man inte behöver betala om man inte blir gravid där.
    Som en slags marknadsföring och för att kliniken går så bra.

• Flize

Så i Falun får man göra hur många försök som helst gratis? Låter väldigt bra :)

• AndreasA

Flize

jag har för mig det.

Kolla deras hemsida.

• Mussebus

Du betalar om det lyckas annars behöver man inte betala alls och du får inte gjort ivf någon annanstans innan.

• Flize

Mussebus- pratar du också om Falun? eller alla ställen där det kostar inom landstinget?

• ChokladRosen

www.ivffalun.se/index5.html

Å, så tar vi å läser det hela igen ..

Skulle det var så skulle dom andra klinikerna konka påen gång ..
    INGEN klinik har så att man kan göra hur många gratis försök gratis..

Har NI någon aning om hur mycket vätskan kostar i den lilla burk som äggen & sperman ligger i kostar??..
    Bar som ett ex

• Mussebus

Vet inte vilket inlägg du syftar på chokladrosen. Men svaret är att i falun får du göra hur många gratis försök som helst tills du lyckas bli gravid men då får du betala en summa för ivf ca 20000:-

Svar på tråden Vilka komuner ger gratis IVF?