• Flize

Vilka komuner ger gratis IVF?

I vilka komuner har man tre gratis IVF försök och i vilka komuner får man betala allt själv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-13 20:37:26:
    Det vi försöker komma fram till här är alltså:

Vilka kommuner har gratis försök och hur många i så fall?

Vilka kommuner får man betala själv?

• Svar på tråden Vilka komuner ger gratis IVF?
  • ChokladRosen

1. Vad anses med befruktning? Då spermier och ägg förssamman på labbet eller då ägget fäster? Befruktning är ju då ägg och spermier möts och börjar dela sig vilket i princip alla ägg vid IVF gör. Mycket få kvinnor står helt utan dvs en ganska så löjlig garanti. Dessutom något alla kliniker har - ingen behöver utan ET betala fullt pris.

2. Babygaranti? Skitsnack! Ingen och inte ens Gud kan garantera ett barn och jag tror knapps en klinik skulle sälja ett tre- pack och sen ge tillbaks pengarna om inget av de tre förösken lyckats ...

• ChokladRosen

Cent,, ..
    Å, alla går på det hela

• Angla

Japp IVF Falun är luriga precis som de är med sin statestik runt långtidsodling. Man kan alltså aldrig ge någon garanti vid IVF mer fins att läsa i den här tråden vart ifrån Choklasrosens citat kommer. www.familjeliv.se/Forum-7-134/m13061034.html

TS - Man får alltså INTE göra gratis försök i Falun tills mans lyckas! Alla landsting har något försök gratis så länge man inte har gemensamma barn oavsätt hur de kommit till. Om du bor i Halmstad så får du tre återföringar gratis och kan välja om det ska vara IVF eller FET.

Angla - mamma bortom molnen
  • Angla

För den summan IVF Falun tar så får du alltså tre försök inkl tre FET på tex St Göran och på sex återföringar har du betydligt större chans att lyckas än på ett försök.

• Centurion

Fyyyyy vad fult att försöka lura folk på det där sättet.. Uschiamej!!

Tyckte väl att det lät väl fördelaktigt..

Angla: Visst var det fuffens med deras statistik? Kommer ihåg att jag läst nåt om det tidigare..

• Dahlia

I västmanland där vi bor har vi tre gratis försök om man är berättigad till det..
    Alltså att man inte har gemensamt barn innan osv....

Det e heller inga längre kötider mer än några få månader.

• ChokladRosen

Cent,, ja då skulle nog HELA Sveriges IVF läkare få jobba på Falun för att dom skulle hinna med alla paren som vill ha gratis IVF ..

*rusar & ställer mig utanför Faluns dörr inför öppnandet på Måndag,, det måste ju vara rusning på gratis IVF *

• ChokladRosen

Ahh, Tack för att du länkade Angla,, det glömde jag,,*sorry*

• Angla
    ChokladRosen skrev 2007-01-13 22:15:50 följande:
    Ahh, Tack för att du länkade Angla,, det glömde jag,,*sorry*
    Ingen fara alls! Jag vet ju at du är virrhöna Flört

Centurion de fuskar inte med sin statestik men räknar annorlunda än alla andra kliniker
Svar på tråden Vilka komuner ger gratis IVF?