Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

FAF så då blev du frisk nu då?

Flört

Ok, jag gillar inte när man är hemma och är sjuk och sen kan gå på fest. Då fick jag sagt det!

Det är ju bla jag som betalar detta OskyldigPenga mun

Eller så är jag korkad som går och jobbar fast jag inte känner mej på topp.

Skrikandes

• Mamma Mio

Du behöver inte be om ursäkt....inte till mej.....men när du beskrev att det kändes "förbjudet" att vara hemma m.m och sen orkade gå på fest stack det till lite......

Men det går över.....sticket alltså....

• Mamma Mio

aQUAIRIA...HIMLA TREVLIGT STÄLLE, HAR VARIT DÄR FLERA GÅNGER MED KILLARNA.

Ngn använder stpora bokstäver...grrrr

Mimmi är torr 24 timmar per dygn ny Aima....men hon kom nog bara god tvåa.
    Hon kan inga färger ännu.

Är trött i skallen, begravningar tär. 110 personer!
    Det gick ganska bra att sjunga ändå...trots att man blir så ledsen.

Pliktkänsla och Luther...lagom är nog bäst. Men lagom har varit ganska mycket i vårt land under lång period nu...men tack och lov kanske det kan bli lite balanserat med lite nya regler och kontroller!

Jag hade keolleger som sjukskrev sig i protest vid ett tillfälle, det resulterade i att chefen begärde intyg från första dagen och en utredning via Previa. Bra tycker jag.

Är det ngn som vill komma med som volontär i sommar? 13-23 juli på ett jätteläger (25.000) från hela världen.....800:- kostar mat och logi...per person, dagis finns till de blöjfria barnen. Gratis, man betalar för mat.
    Jag tror det blir himla kul! Min make kommer inte med, men Max är lägerdeltagare, jag försöker få Tim att komma med som funktionär.

Detta blir en "lagom" semester för mej, mycket folk och nya anknytningar.

• Mamma Mio

Kanske maken kan komma med Mejram...finns säkert uppdrag för honom!

Jag hade önskat att hela familjen kom iväg på detta...men min make vägrar sova i tält!

• Mamma Mio

Hm, vi har limmat på våra, de åkte dock av i torktumlaren efter första tvätten.

• Mamma Mio

Och Annaonice....när ska du släppa fjortisnojjan????

Du vägrar bli vuxen. Jag vet att du just nu är inne i en tid med spyor och vaknätter...men det kommer inte att förbli så! För att undgå livskris i detta läget är det bättre att gilla det.
    Det går över. Snart!

Självkänslan är ju dessutom en mycket viktig känsla. Vi ska inte glömma att den går över till våra barn!
    Så som mamma gör/är smittar på våra framförallt töser-

Se till och skrapa ihop er...i alla fall utåt sett! I allafall så era töser ser det!

Sen är väl läger inte så himla "vuxet och flådigt" men jag tror det kan bli kul!
    Så jag åker!
    Man kan ha med medföljande till funktionärer om man inte vill "jobba"

• Mamma Mio

Och vi gillade tvåan också! Och Ola salo...han rules!

• Mamma Mio

Ni vann på det Mejram!

Mimmi vinner sabba dockan tävlingen...kolla i gallerit!
    Maken "passade" henne i morse......

• Mamma Mio

Får återgå till självkänslaprat.
    Har träffat på mååånga kvinnor, flickor som har varit instabila i sin personlighet och känslighet, man har haft svårt av OLIKA anledningar att klara av sitt liv...och så går de och skaffar fler barn!!!
    Ofta i hopp om att detta ska göra dem "hela" och ibland för att få en "roll" i samhället. Att folk ska bry sig om dem...de blir liksom huvudpersoner i 9 mån....och älskar den känslan!

Men några bra mammor blir de sällan...för barnen blir 2,5 år och trotsar ihjäl sina trötta mammor....

Sen blir de tonåringar och trotsar igen, däremellan ska man gå på hundra föräldramöten, samla in 10:- or till fröknar till höger och vänster, se till att kläderna är hela och rena, se till att de tar kläderna med sig HEM efter skolan, köpa gympaskor med vit sula, ordna till en halloweenfest och köra på matcher och träningar, se till att barnen inte blir mobbade eller mobbar ngn annan. Eller reda upp ungens spritförsäljning av vår odruckna (vi jobbar för mycket) gin.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11