Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

Jag har klarat mej...men säg inget till nån....Max var ju magsjuk i torsdags...vi trodde han var matförgiftad.
    Ulf spydde i lördgskväll, Mimmi söndagsnattoch morgon...Tim spydde söndag eftermiddag.....

När blir det min tur?

• Mamma Mio

Tack för sängen...ska sätta ihop den i morgon kväll.
    Har ännu inte sett syrrans telning...han lär vara en vacker prick.

Facklig kurs i två dagar!

sen helgen...lugn hoppas jag.

• Mamma Mio

Hej Aima!

Du har trådens finaste tvättstuga.
    Jag har trådens stökigaste hem.
    Jag är trådens tröttaste suraste mamma!

• Mamma Mio

Trött pga att jag sover uselt och jag processar en familjekonflikt (inte maken)Ledsen
    Dessutom har jag gått kurs två dagar 8.30-16, valt klinker till ett helt hus, knappt träffat maken, kört barnen till Lund, Lödde och Kävlinge i omgångar och varje dag. Däremellan fått skäll av äldste killen som anser att jag borde handla mat och kanske pyssla med honom då han ev har flunsan.Skrikandes

Desstom har maken missat en telefonräkning så vi kan inte ringa ut.Skrikandes

Lägg till en TJATMOSTER som TJATAR OAVBRUTET!

Nervsammanbrott=jag.

• Mamma Mio

Mejram är alltid välkommen!

Behöver fler än AOI som har iskalla synpunkter och råd till mej (jag följer vissa och puss på dej AOI)
    Kom hit och dela en flaska med mej!

• Mamma Mio

Jag sover ganska bra, men mest för att komma undan ångest....ångesten kommer liksom och går.
    Vin dämpar...tack för det televerket.

Kan och vill inte berätta omständigheterna i la tråda....lite för privata bekymmer.

Men tack för tankarna!

Idag åker jag till min stora syster yster i Grönby för gourmetmatlagning och övernattning där.

Vill någon komma med på världens bästa föreläsning ang barn och barnuppfostran??
    Jag har gått på den 2 gg´r redan tidigare år...men den är kanonbra, jag ska gå en gång till:
    16/4 el 24/4 18.30-21.30! GRATIS!

Christina Skogman föreläser. Barnpsykolog från Ystad.
    "UNGEN ÄR OMÖJLIG-VAD SKA JAG GÖRA?"
    -När barnet sätter sig på tvären och vägrar?
    - är krävande, gnälligt och missnöjt?
    -trotsar och provocerar?
    -förstör och sabbar när man försöker ordna det roligt och kul för barnet?
    - Vad man kan göra för mer av och mindre av för att göra föräldraskapet lite enklare.

Jag minns att jag varit peppad efter varje föreläsning!

Mycket bra för personal på förskolor också!
    En del sanningar kommer fram i ljusetFlört

• Mamma Mio

jag tycker att det stöttas här, jag får råd och tankar.....att man skriver här  ibland och ibland inte får väl var och en avgöra.

Kan tycka att det är skönt att inte folk skribver som inte klarar vår hårda men hjärtliga jargong...finns ju många olika trådar menar jag...alla hittar väl en hörna att göra sig hörd i.

• Mamma Mio

Trulsa. Gå på allmäntillstånd...är grabben ok mellan bajsningarna, inte medtagen osv kan det få hålla på typ i 5 dagar.

Mimmi hade en diarre period för ett tag sedan...jobbigt, det sprutade ut och hon hade ont i magen.
    Vinterkräksjuka är liksom ett samlingsnamn på alla smittande magåkommor under vintern.

Jag kan  24: april till föredraget! Det hålls i Kävlinge! Anmälan går ut 10:e april!

Vilka dagar kan ni?

Idag ligger ångesten på nära 0. Skönt. Men i morse var jag irriterad. Stackars min nära familj som får all skit.

• Mamma Mio

Katla...du utvecklar inte alkoholism nu i det kalla landet??

• Mamma Mio

Tvättxflera.
    Dammråttor att jaga.
    Bestämma kök.
    Diska
    Laga mat
    diska
    jobba i natt
    lägga kläder i skåp
    handla skor MED sula till Max
    Handla boll till grannflickan malin (joonas)

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11