Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

Oj oj!
    Nu börjar det likna nått igen

Ja Anna...att skaffa barn vid 20 var INTE genomtänkt...men ok ändå...MEN jag gillar ordet som Merjam kom med, vuxenliv på "STANDBY".....

Som tur är har jag hunnit få tillbaka lite vuxenliv mellan barnen, i alla fall så mycket att jag insett vilken kort tid det är så övermäktigt jobbigt att man nästan försvinner i kräk och tvätt....

Och när det gäller din lust till glamour är den ju kul...men íbland känns det som om det du längtar till är mer obundenhet än drinkar i loungen!
    Och inte måste man gilla Ullared i Lödde....inte ens Ica Maxi är ett måste, Lidl och Willys finns med

Jag hinner inte reflektera över hur bonnit något är här. Jag har fullt upp med att se till att vardagen fungerar. Men Lyxar till det ibland, min lyx vill säga. Karlaby krog tex!
    Anna! Boka en helg eller några vardagar där så tar jag hand om båda dina barn! Ta Tomas med dej...låt dej spabehandlas och njut!

SL grattis i efterskott!

Som tur är får alla få barn när de vill, men om man har stora bekymmer med sitt själsliga liv kanske man ska komma till rätta med det innan man får barn...man får ju mindre tid till att reda upp saker, man har ytterligare en person att ta hänsyn till...

Det finns många sidor hos mej jag önskar att mina barn INTE tar över, men jag tror att de kan sålla och pojkarna tar ju framför allt efter sin pappa. (oj oj)
    Men jag hade inte nöjt mej med att den enda roll jag överfört till min dotter, där det finns självkänsla är min mammaroll...vill jag bara att hon ska bli en bra mamma?
    Jag har ju förstått att du jobbar hårt med din självkänsla ...kanske det ska få ta lite tid innan nr 2,3,4 kommer, så du hinner med att förankra dina nyvunna insikter!
    Och tösen din är hur go som helst, helt tillfreds med sitt liv.

Men utmaningarna blir större!!!

Mimmi sover kl 19 nått, med stora undantag!

• Mamma Mio

SL! Precis som du skriver, har man satt båten i sjön får man ro den i land! Lite jävlaranamma saknas hos medelsvensson!

Men barnvakt ibland är guld värt! Kom nu AOI med dina goa ungar! 

• Mamma Mio

AOI...läste ditt inlägg igen....

Om du frågar MEJ vad jag tycker är roligt ingår INTE idrottsföreningen och dess korvkiosk. MEN eftersom sonen spelar fotboll (han vill sluta) och man förväntas: Stå i kiosken, sälja bingolotter, sälja chocklad, köpa benskydd, fotbollsskor, grusskor, målvaktshandskar, grusbyxor, målvaktsbyxor m.m när man är förälder kommer vad man själv vill i femtionionde hand.

Ja, får man bajsa på egen hand bör man vara nöjd.

Just nu.

Att tillfredställa barnens behov är just det som är nr 1. Så bör dert vara. att kunna göra detta utan att utplåna sig själv är en konst.

Anna, tänk på att inte inför Julie för mycket beklaga dej över hur lite glamour barnen ger dej, hon ska inte få skuldkänslor för att hon berövar dej frihet!

MÅNDAGSKRAM!
    Kl 11 ska vi titta på hus på Järavallen, nybyggt och fint. Hoppas maken gillar det!

• Mamma Mio

Och OJ nej jag trodde du menade alvar FAF!
       Fundersam

Såg inte din humor komma grnom dina inlägg, mrn jag känner dej för dåligt!

• Mamma Mio

Nä det är jag som bestämmer!!!!

• Mamma Mio

Men jag bestämmer inte om vi ska köpa hus eller inte..grrr det gör maken grrr...vill ha vill ha!!!

javascript:OpenObjectWin(1234885237,'hemnettogp','main','13&kommun=134',0,3094150);

• Mamma Mio

Nä hä....hus i kävlinge kommun vid golfbanan, kolla hemnet.

• Mamma Mio

Vi gnäller här i skåne också! Har du inte märkt det??

• Mamma Mio

Här är det magsjuka...Mimmi har haft diarre sedan fredag. Hon haf fått ha blöja hela tiden....bara minsta lilla in, så kommer det ut igen.....

Jag jobbar och sover, en natt till!
    Får se om det funkar i natt då Ulf jobbar han med.

Hemmet är en krater med stök.

Anna...kan man inte campa i er trädgård?

Kommer på snabbgräsmatta eller vad fastelavn nu betyder......

• Mamma Mio

jag fyller år idag!

I morgon tar vi beslutet om huset....

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11