Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Åh, ny tråd... trevligt!

• Minimalla

Oj här har det hänt mycket när man varit borta en dag... Grattis Grattis till publiceringar, tidningsreportage och gästdesigneruppdrag. Vad roligt för er, ni är så duktiga ju! Känner mig så hedrad att jag får hänga här och lära mig så mycket av er, det här är verkligen den roligaste hobby jag nånsin haft!

Fnyz: väntar med spänning på din liftade LO, spännande tanke att lifta en stil... får vi se, får vi se!!

Sol30 skrev 2007-01-22 21:41:20 följande:
    Fnyz: Nu blev jag väldigt nyfiken! Håller på med min tredje lo och tror att jag bestämt hur den ska se ut, men är inte helt säker. Allt ligger på plats men inget är fastsatt. Hur gör ni andra när ni inte riktigt vet om en lo är klar/bra eller inte? Låter den ligga framme ett tag "oklistrad", eller?
    Jag är ju ingen snabbscrappare, så jag kan sitta ett bra tag och flytta sakerna fram och tillbaka. Men samtidigt som jag är långsam är jag även otålig, så därför har jag svårt att lägga ifrån mig saker oklistrade (såvida jag inte blir störd och måste lägga ifrån mig). Jag är alltså inte en sån person som låter LOn ligga till sig... jag klistrar gärna snabbt. Fick ett tipps från ulrikaulrikas blogg häromdagen, hon hade kommit på fördelen med att scrappa två LOs samtidig, då kan man växla när man kör fast litegrann - kanske kan vara ett tips? Själv har jag för ont om plats för att ge mig på nåt sånt.

Är så lättpåverkad så jag lyckades beställa lite från magdas igårkväll. Var ju bara tvungen att ha såna där härliga swirls som Fnyz tipsade om, och så blev det lite bokstäver i olika former och så papper så klart. Här ska scrappas julLOs snart .
    Blue Vapor skrev 2007-01-23 00:01:07 följande:
    Marajjah - OK! Ska kolla där! Minns inte riktigt adressen, men det ska jag väl kunna hitta.... Ehm, nu hittade jag det här... BasicGrey paper pack - finns det här hemma också?? www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mvför annars måste jag nog beställa det...... NU.Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Tror man kan köpa hela blushserien från panduro. Och nån mer serie från BG... Vet inte om det är den storlek du vill ha, men det står att det är 15,3x15,3 cm.
  • Minimalla

Cheri: för mig är det helt lugnt att ni pratar scrapträff i tråden. Vem vet, jag kanske blir så lockad att jag tar tåget och hälsar på er

• Minimalla
    Matriark: titelförslag - "(du är) ljuset på andra sidan tunneln". Eller låter det för morbitt?

2xa: Inte balansera på stolar nu när du är höggravid *höjer ett vaksamt finger*. Hellre sneda foton än att du trillar av stolen. Gillade dina LOs jättemycket, så det blir bara or. Särskilt "positivt" var uuunderbar!

Claudia, Pylle, och Sofiemalmö
    : Jättefina LOs!!! Vet att jag har sett många fina av fler, men jag kan inte minnas så långt bakåt. Hoppas ni tar åt er iaf även om jag inte nämnt ert namn...
  • Minimalla

Fnyz: jag lusläste det allra sista i förra numret igårkväll så nu måste jag ha ny tidning, har ju nästan bläddrat sönder den gamla...

• Minimalla
    älvanpurjo skrev 2007-01-24 12:50:43 följande:
    letar bokstäver i mängder gärna i massa olika stolekaro ch färger.något tipps p åvart jag kan köpa dom?
    jag har inte så mycket bokstäver så jag har inget superbra tips. Jag skriver ut mycket från datorn. Laddar hem fina typsnitt från t.ex. www.dafont.com/. Ibland använder jag det som det är och ibland som mall till ett mönstrat papper och eventuellt kartong.
    Jag har även köpt ett chipboard-alfabet från kickis pyssel, ofta använder jag det som mall till t.ex. et mönstrat papper för då räcker det längre. Jag har köpt nåt schablonalfabet också på timarii för billig penning som jag använder mig av ibland.

Fnyz: Åh vad härlig LOn blev, du har verkligen lyckats fånga annikas stil och förfnyzat den en aning.
  • Minimalla

Här är två nya från mig:

J som i jordgubbe syftar på jordgubbshårspännet i Stellas hår (som kanske inte syns så bra på fotot). Ville freestyla till det lite och har använt mig av flera saker jag inte testat tidigare som t.ex. att måla med akrylfärg på fotona och så har jag använt en öljett för första gången
    LO37. J som i Jordgubbe. Handlar om Stellas frisyr när hon får låna mammas jordgubbsspänne

På den andra ville jag fokusera på fotot, som är en favorit så jag försökte mig på den lite avskalade stilen. Första LOn utan journaling
    LO38.jpg

• Minimalla

Cia o krabaten: tack, det är ju svårt att veta när man ska sluta och vara nöjd. Rätt var det är så har man gjort en sak eller tre för mycket och önskar man kunde backa

Fnyz: tack tack . Här får du ett ord till: förfnyzande (som i: vilken förfnyzande söt LO)

• Minimalla

Pyret, jag minns att jag tyckte dina LOs var jättefina - inte meningen att glömma dig.... men nån kritik får du då inte från mig .
    Jag försöker kolla på allt som läggs ut, men nu när det är så hög aktivitet i tråden så hinner jag inte alltid. Om man inte har plus blir jag jätteglad om man lägger in en länk direkt till galleriet så att det öppnas upp ett nytt fönster med LOn, i så fall är det också lättare att komma ihåg att kommentera när man väl läst i kapp i tråden.

• Minimalla
    Meli skrev 2007-01-24 19:41:56 följande:
    Minimalla Hur gör man det? Lägger en länk i tråden alltså, fattar inte det... :-/
    Jag brukar göra så att jag öppnar den bild jag vill länka till i mitt galleri. När den är stor högerklickar jag med musen och väljer alternativet "kopiera bildadress" sen är det bara att klistra in länken i inlägget i tråden.
    Sol30 skrev 2007-01-24 21:21:08 följande:
    Nu har ni lagt ut jättefina lo:s igen! Rosor till alla. Min tredje lo finns nu i mitt galleri för den nyfikne!www.familjeliv.se/krypin/sol30/galleri.php
    Jättefin! Fina färger och snyggt att du klippt ut blommor ur pappret.
    knäppgök skrev 2007-01-24 21:21:38 följande:
    HJÄLP! Jag skulle vilja skriva ut en lista med alla mina fonter som jag har nu, men är det nån som vet nåt smidigt sätt. Har börjat skriva alla nu och ändra till den fonten, men det tar ju evigheter. Finns det nåt sätt att kopiera rullbården med alla stilarna och dess namn? Lyckas inte komma på nåt sätt själv.
    Har tyvärr ingen aning hur man gör, men skulle gärna veta...
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket