Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Jojo, allt pigment-ink går att embossa! Och ovanligt nog Adiron-dynorna, trots att de är dye-ink - det torkar lite långsammare än vanlig dye. Fluid chalk är för torra - men är man j*vligt snabb och har ett papper som inte suger åt sig så fort så KANSKE det kan funka....

• Blue Vapor
    Emmixen - embossa är när du först stämplar ditt motiv, sen häller du direkt ett slags pulver över trycket, häller försiktigt av det som inte fastnar i stämpelfärgen. Sen värmer du motivet snabbt med tex en värmepistol och då blir trycket upphöjt, hårt, blankt (beror iofs på vad du har för pulver-finnish) och i den färgen som pulvret är....

En SKITbra förklaring helt enkelt! Jag har lite kort i mitt galleri som är emossade motiv på, du kan ju kolla där om du inte förstod
  • Blue Vapor

Claudia - hehe, jag äger ett Eller, det är ett MakingMemorys och heter "Mixed fonts" - en sjujäkla massa bokstäver här! ALDRIG öppnat Jag tror att jag köpte det i höggraviditeten....... då gjordes mycket jag inte minns

• Blue Vapor

Usch, nu har jag formulerat färdigt ett brev till konkursförvaltaren för min fd arbetsplats..... har försökt skriva vad jag yrkar på för ersättning via den statliga lönegarantin - saknar en hel del pengar!!  En fet semsterersättning, förhoppningsvis 2 månadslöner, och kanske även de pengar som man enligt kollektivavtalet ska få då man får barn/är föräldraledig.

Cia (minns inte om fler skulle åka) - i resultatet av detta brevet ligger min Åka eller INTE åka till Scrapeventet!!!! *åkallar högre makter*

Måste nog skära i lite papper nu..... leta fram nåt fint åtminstone, så jag lugnar ner mig lite.

• Blue Vapor
    Asrta - Aaaaaah! Ja den var verkligen jättefin!! Jag förstår att du är nöjd Härliga färger tillsammans! Undrar också över blommorna?

Cama - ja USCH, just nu hatar jag min arbetsgivare...... Väntade mig semesterersättningen redan i somras, sen till jul... men INGET. Och så nu helt plötsligt går mänskan i konkurs??? Ta mitt ord för det - jobba HELST INTE på en pytteliten arbetsplats! Ska aldrig göra det igen. Tacka vet jag STORA STATLIGA institutioner!!!   *** Jag borde få semesterersättningen i alla fall..... och jag BORDE ha rätt till 2 månaders uppsägningslön, för de har ändrat i LAS. *ber* Skrikandes
  • Blue Vapor

Asrta - japp, jag såg! Inläggen kommer lite omlott här..... Nehej, jag är inte chockad! Tycker det är jätteroligt att du redan tänkt - OCH försökt dig på det på egen hand!!  Du scrappar ju fint allaredan och detta blev ÄNNU finare!!

• Blue Vapor

Susar in och tipsar om att det är 25% rabatt på hela sortimentet hos MaVinci´s t o m den 31a!!!  Se min blogg. *asbråttom* Oh, ja och så fick jag nyss PAKEEEEET i dörren!!!! Cool

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket