Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

hannamamma - du hittar MASSOR av olika chipboardalfabet på nya www.stellas.se - där kanske du hittar något som du tycker passar dig i pris? Annars vet jag att Panduro har Basic Greys alfabet för... 70-80 kronor... de är stora och fina!

• Blue Vapor
    roha - nu har jag äntligen hunnit kolla dina LOs! Barnet blev trött här...
    Jättefina! - har tittat supernära men fattar inte hur du gjort bokstäverna  på dubbeln?? Är det såna ghost:isar? Eller hur har du ritat Fundersam och så undrar jag om du vet vad chipboardsbokstäverna heter som du har på "underbar"? Vill ha såna, men minns aldrig vad det är jag ska leta efter...
  • Blue Vapor
    roha - men MEN så smart! Det såg riktigt bra ut!! Jag var nästan säker på att det var ghost:isar Det måste jag härma, bara jag får tag i snygga chippisar.... och jahaaa, är det alltså de arken med BG-bokstäver? Perfekt! En scrappare i min smak som ser till att få jobbet gjort så det passar med vad man vill uppnå!
  • Blue Vapor
    roha - nejdå, du kan använda både stämpeldynor och akrylfärger till foamisar! Blir olika finnish bara! Stämpeldyna, fluid chalk eller akryl spelar ingen roll! Se till att rengöra dem direkt bara - men var beredd på att de kommer se använda ut på en gång

Jag tycker det är mycket lättare att använda dynor till dem, man får se till att dutta på ordentligt med färg bara. Det blir mycket kletigare med akrylfärg, men det är ju en träningsfråga också Jag har använt vanlig dyna till min titel på min dubbla förlossnings-LO i mitt galleri om du vill se hur det blir.
  • Blue Vapor

fraise - går jättebra! MEN du måste ha rätt sorts OH! Det finns två - en för laserskrivare och en för bläckstråle! Den för bläckstråleskrivare är lite skrovlig på den sidan som utskriften ska bli på! Jag brukar vända det jag ska skriva ut spegelvänt i skrivarinställningar, då kan jag ha den fina blanka sidan upp ändå!

Har du hemma eller? Annars brukar mankunna köpa arkvis i kassan på bokhandeln. Claes Ohlson har bra pris på hela packar också!

• Blue Vapor

Barn med feber här nu..... suck, är antagligen vaccinet hon fick i tisdags.... Nu blir det till att hålla och bära och hålla till 18.45 då jag ska vara färdig för att åka på fin restaurang.... tjena. Hon är alldeles pyttig här stackars.

• Blue Vapor
    kanskesnart - jag pillar som en galning i min 3D-lackspip med knappnål tills det släpper! Har inte behövt klippa bort pip än i alla fall..... är noga med att sätta på korken DIREKT GENAST PRONTO BASTA mellan användningarna Förvånad
  • Blue Vapor

Smurfan - jag VET att det är någon i Sverige som säljar Stampendous-motiven... men jag kan för mitt liv inte komma på vem nu...Fundersam Jag och en kompis köpte från Nya Zeeland för något år sedan - ett par veckor senare dök de upp i Sverige såklart

• Blue Vapor
    sydskåning - AH! Så var det! Hon kan säkert ta hem de motiv du vill ha, smurfan, om inte annat så ifall hon är sugen på att ha dem i butiken hon med! Ofta så behöver man som inköpare ta ett minsta-antal av samm motiv. Det skadar ju inte att fråga henne i alla fall

Jösses vad jag INTE kommit in på FL på en låååååååååååååångt tid här! Överbelastat tydligen...
  • Blue Vapor
    Sydskåning - jadu, det problemet har jag också haft Jag kom slutligen fram till att man har mer användning för Metro - så den köpte jag, och nu vill jag ha ett Moxie också Men jag tror def att man har mer användning för Metro....
  • Blue Vapor

Sydskåning - resonerade PRECIS så som du! Dvs det tog mig ungefär 2 veckor att beställa Jag vet fortfarande itne om jag valde rätt - men ja, Moxie är roligare medan Metro är mer användbart

• Blue Vapor

Åh, urk, jag har fått spaning på tre fotoskrivare nu som jag funderar på... vet dock inte vilken som jag ska satsa på?!

En Epson, en HP och en Canon.... Canon:en har i särklass högst upplösning, men... ja-a.... åh så svårt!!!

Någon som har nåt vettigt att säga??
    Canon: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/44830?opendocument 
    HP: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/45438?opendocument&markID=10-17-15

Epson: (har kostat det dubbla, men det står inte)http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/46143?opendocument&markID=10-17-15

• Blue Vapor
    Mizty - ja jag minns att du rekommenderade just Canon tidigare! Det lutar nog mot den.... tror jaaaaaaaag!! Hm, har HPn fler patroner?? Tyckte just jag kom fram till att alla tre har 6 separata.. jaja, jag lär ju läsa NÅGRA GÅNGER TILL och sen åka och kolla på dem lajv.
  • Blue Vapor

Natti.....................zzzZZZZzzzZZZZzzz...

Ni som vaknar tidigt kan ju lura på vad för vit penna jag ska köpa som går att skriva med PÅ fotona!? Jag har allt, tycker jag... Sakura soufflén blir så bred liksom, hade gärna haft en betydligt tunnare i de flesta fallen. Jag behöll ju den vanliga vita Sakuran som jag fick fel första gången - för att jag tyckte den skrev bra på foton!! MEN nu så bara slirar den - det är svårt att liksom få någon färg när man ritar på det blanka fotopappret Hur gör ni andra - funkar era vanliga Sakura bra på fotona, eller slirar era också? Viktigt va?

• Blue Vapor

Tänkte bara berätta -för det var ju någon/några som ville veta - vilken fotoskrivare jag köpte!

Hade tänkt köpa Canonen - minns inte alla siffror nu Generad, men väl i butiken så blev det en HP Photosmart D7360 - och jag är JÄTTENÖJD so far!! Fick lite panik väl hemma, men ångesten gick över och jag installerade den bara häromkvällen. JÄTTEFINA utskrifter, och t o m svartvitt blir jättejättebra! Har hittills bara använt den via pc:n, men det går även att köra via pictbridge(direkt från kameran), eller genom att sätta i minneskort, eller via bluetooth. Superenkel att förstå sig på också - en suverän pekskärm att arbeta med då man kör direkt i själva skrivaren. 1795 riksdaler! Onoff.

Så, nu har jag berättat det!
    Gud vad jag är trött, jag som tänkte göra en LO som finns i huvudet...ska nog försöka ändå!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket