• Fnyz

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Jen 82 skrev 2007-02-15 21:47:28 följande:
    Fnyz skrev 2007-02-15 21:44:43 följande: Jen 82 skrev 2007-02-15 21:43:02 följande: Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande: Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )Panduro ligger på Kungsgatan vid hötorget ner emot östermalmstorg. Skapa ligger på Hornsgatan vid Mariatorget Papprika ligger inte centralt utan i Gubbängen ca 15 min med t-bana från centralen + 5 min prommenad. Scrapstudion ligger på tomtebodagatan Sen tipsade B V om en bokaffär i PUB huset med scrapsaker (men där har jag inte varit) och det ligger också vid hötorget en fråga till dig som verkar mer kunnig i sthlm magdas ligger väl nordöst om sthlm åxå? Ja men ganska långt ifrån Stockholm, Rimbo ligger typ mot Uppsala. Har man bil så lär det nog inte ta så fasligt lång tid att ta sig dit men annars så kan det ta ett tag
    men de e ju näramare för mig

kommer från bollnäs så uppsala tar ju bara 2 timmar å köra till
  • Fnyz

god morgon scrappisar.. är inne på sista LO:N till pappas album, den är påbörjad och typ gjord till hälften så det verkar som ajg hinner skulle vilja göra fler
    måste nog köpa ett lettersize album till mig själv åxå för de e kul medolika format.

• Fnyz

men herregud ingen som skrivit någonting här inne på nästan 2 timmar!!! vad har hänt, mår ni bra?+

måste bara säga att JAG ÄR KLAR med pappas albvum imorrn fyller han å idag till lunch vart jag klar så himla skönt! å de blev inte nått hafs på slutet för att hinna klart fast nu ska jag göra ett kort åxå men jag har ju hela kvällen på mig

• Fnyz
    Cia o krabaten skrev 2007-02-17 09:10:37 följande:
    Cama. Hojta till om du vill ha världens bästa recept på kladdis
    hojthojt
  • Fnyz
    Emmixen skrev 2007-02-17 11:21:03 följande:
    Ja, vi valde fel dag *morr* Men hon vi skulle åka med har bara sina barn hos sig varannan helg och då var det tvunget att bli denna helgen för att dom skulle kunna följa med, men i går spydde tjejen... Så dom kommer inte. www.emmixen.se
    men va typiskt. men ni år nog underbart kul iaf
  • Fnyz

hejhej

nu har jag ju överlämnat albumet till pappa så nu kunde jag scrappa lite annat (äntligen) januari gick ju till Tävlingen å februari har gått åt till hans album emn NU kunde jag äntligen få scrappa lite "eget" så här kommer en nygjord LO från mig som ajg har gjort till scrappiz februariutmaning,

Nu tar jag dig.JPG

• Fnyz

nu när jag la upp den funderar jag på om de saknas nå där runt kortet eller på pilarna liksom...knappar eller att måla på pilarna nå stygn eller nå... hmmm

• Fnyz
    Meli skrev 2007-02-18 21:13:35 följande:
    FnyzDu är en sån snabbscrappare och får det ändå så himla smyggt. Hur GÖR du? Har du en bild färdig iu huvudet hur det ska se ut, eller? Lite tips, för jag skulle behöva snabba p och komma ifatt lite
    Generad ååå tack dig som ajg sett upp till sen jag började! när jag scrappar så har jag inte nån bild från början men först väljer jag foto (oftast) å oftast känner jag på engång vilka papper jag vill använda till eller så bläddrar jag i min väska å plockar ut alla som passar å så där och när jag väl har kort/papper och nån eventuell skiss eller tävling eller lift som passar till DÅ får jag en bild i huvudet hur jag vill ha det å sen flyter händerna p¨å över allt material, ibland kan jag komma på mig själv med att inte veta vad jag gör eftersom ajg inte tänker utan bara gör på känsla.

de gånger jag INTE blir nöjd med en LO det är oftast när det har varit krystat och jag inte fått nån självklar bild och det inte har flödat alls så dem LO:s som tar längst tid kan oftast bli dem som jag blir minst nöjd med, det kan åxå ha att göra med att man hinner tröttna på dem när man hållerpå för länge Fundersam
  • Fnyz
    kikkan skrev 2007-02-18 22:06:34 följande:
    Har en liten fråga:Vad tycker ni är tråkigast när ni gör en LO? Typ, göra rent verktyg/penslar osv, fundera ut hur ni vill ha LO:en, städa undan efter er.....Ja, vad tycker ni är tråkigast (om det nu finns nåt ni tycker är tråkigt när ni scrappar). Själv så tycker jag allt är roligt......utom att klippa till saker. Typ klippa ut bokstäver, tags och andra grejor som måste klippas......fy vad tråkigt det är. Jag som är lite snål(ekonomisk, fattig....) har ju några chipboard som jag använder som mallar, så då måste jag ju klippa ut dom sen......TRÅLIGT! Men allt det andra är sååå roligt så det roliga tar lätt överhand
    gå å tvätta av stämplarna mitt i skapandeprocessen, jag vill ju göra det på engång så de blir rena men man störs ju å på vägen mellan scrapbordet str det en gåstol att krångla sig över å sen måste man torka av dem efteråt ååååå de är sååå tråkigt attt tvätta av stämplarna, fotofixgrejerna tycker jag de e kul å gå å plocka men då kanske jag är lite dum åxå
  • Fnyz
    älvanpurjo skrev 2007-02-19 08:48:57 följande:
    här är man gräs änkling så har je tid att schrappa förens grabben sover för natten.ochp å rågap å allt flyttar jagp å lördag :)
    men de e ju när man är gräsänka osm man har som mest tid å scrappa då är det ju ingen karl som stör å vill ha uppmärksamhet på kvällarna så de e bara å scrappa på när barnet sover, leker, farmor kommer över å myser en stund
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket