Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Fnyz skrev 2007-01-27 20:22:09 följande:
    är det ingen som vill utamana mig på nå vis?? jag försöker ju utmana mig själv hela tiden att prova på nytt, som t.ex. annika LO:n men nu vill jag ha lite hjälp
    Jag utmanar dig, att om du inte redan gjort det, använda "quilling" på en layout.

http://scrapbooking.about.com/library/weekly/aa100601a.htm
  • Matriark
    Fnyz skrev 2007-01-27 20:49:17 följande:
    ojojoj här kom det två utmaningar. men jag måste fråga för jag fattade inte vad quilling var riktigt tror jag
    Som Cia skriver klipper man tunna pappersremsor och virar dom runt något för att bilda ett mönster.

Det var det ofnyzigaste jag kunde komma på nämligen, för det är tidskrävande En hel LO är nog inte att rekommendera, men kanske ett monogram eller dekoration.
  • Matriark
    Loppan79 skrev 2007-01-28 11:26:38 följande:
    Jag har skaffat plus! och lagt in nya lo:s. Testar lägga in i tråden
    Jättefina, säskilt "i din säng".
    nun skrev 2007-01-28 11:40:13 följande:
    hur mkt kostar allt när man ska börja
    Mycket Det beror på hur mycket du köper.. även om du köper ett komplett startkit så kommer du att känna
    "jag skulle ha haft ett sådant verktyg"
    "jag skulle behöva papper i den färgen"
    "jag skulle köpt mer fotofix och glu dots, det tar ju slut så fort"
    "det ser lite tomt ut, jag skulle behöva mer dekorationer"
    "hmm.. ett foam stamp alfabet vore inte dumt att ha"
    ............. och så där fortsätter det.
  • Matriark
    Loppan79 skrev 2007-01-28 12:35:54 följande:
    Cia - aha nu fattar jag Sjävla chipboarden trycker man ut från de ramarna, men jag valde att använda även ramarna vilket jag itne tror  är meningen . Jag har inte förpackningen kvar så jag kommer inte ihåg märket .
    inte meningen? Du har ju varit före med en av de nya trenderna ju
  • Matriark
    fiskbullen skrev 2007-01-28 20:24:36 följande:
    Hej!Några (dumma) frågor från en nybörjare och då menar jag verkligen nybörjare....- Har köpt ett album som är sk postbund. I det sitter plastfickor med ett svart papper i varje ficka. Scrappar man direkt på detta papper eller är det tänkt att ha som mellanvägg mellan scrapsidorna liksom..? - Det här med cardstock, eller kartong, spelar det nån roll egentligen vilken färg det har, man täcker väl oftast hela ytan med andra papper eller?- När jag stoppar ner de sidor jag scrappat, alltså då jag scrappat på kartong som jag skurit i samma mått som det svarta papper som ligger i fickorna, så åker de upp ur plastfickan hela tiden när man bläddrar...Gör jag nåt fel eller brukar det va så?- När man pratar om dubbel LO, menas då bara att man placerar 2 LO mittemot varandra i albumet liksom, på ett dubbelupslag..?Jag vet att det finns massor av trådar om scrap och jag har sökt och läst en del men fattar ändå inte riktigt...Tacksam för hjälp!

Inga frågor är dumma.

Du kan scrappa på papperen men det är kanske roligare att använda andra. Jag har något album med vita papper i. DOm brukar jag använda att stämpla på, till kort och sånt.

Det spelar roll vad man har för färg på cardstock. Oftast täcker man inte hela. Färgen ska helst matcha eller bryta av snygg mot fotografierna och det mönstrade papper man väljer.

Om papperet täcker hela vägen ut i plastfickan brukar dom i regel ligga stil, kanske åka upp litegrann. Jag har mer problem med sidomatade fickor.

bubbelLO är ett helt uppslag, alltså en vänster-och en högersida, som hör ihop med varandra.

Hoppas det hjälpte.

• Matriark

Haha, bubbel-LO.. det var något nytt. Jag menar naturligtvis dubbel

• Matriark
    annika5064 skrev 2007-01-28 20:45:05 följande:
    Jaha, där skrev jag helt i onödan...
    Haha, jag skrev faktiskt två gånger, det försvann första gången.. i första versionen hade jag skrivit att här är det sån speed på inläggen att det säkert skulle ha svarat flera före mig
  • Matriark

Är det någon som känner igen de glittriga bokstavsstickersen som jag har på min klocka? Vet vilken tillverkare det är och vart jag kan få tag på fler??
    Jag hade inte förpackningen kvar
    Klocka som jag fyndade i en 10-kronorslåda på Ica. Tog bort den

• Matriark
    Melle85 skrev 2007-01-29 20:20:55 följande:
    När ni gör flera sidor eller ett helt album som handlar om samma sak, använder ni då samma bakgrundspapper och färger på alla sidor eller växlar, varierar ni?
    Större album med många LO's kör jag på med vilka papper och färger och stilar jag vill, viktigare är att det jag väljer passar med korten. Skulle aldrig ha tålamod annars, det skulle bli trist att scrappa, och så ska det ju inte vara
    Men om jag däremot gör ett minialbum så vill jag gärna att det har ett genomgående tema.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket