Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Jag är fortfarande ensam ruta.
    Tänkte iaf på en annan sak. Vi verkar vara många som väljer röd. Men varför då finns det så lite röda scrapprodukter. Röda möntrade papper är nästan omöjligt att hitta, de enda jag har med lite rött i är Basic Greys "Gypsy". Har man tur går det att hitta röda knappar eller blommor, men då får man leta länge. Jag har flera gånger kollat runt just efter röda saker att scrappa med eftersom barnen ofta har röda kläder på sig på korten. Inte lätt.

• Matriark
    Fnyz skrev 2007-02-02 18:03:33 följande:
    jag tycker jag har massa röda saker, både röda prima, röda blommor från magdas, röd floss, röda knappar, röda brads, röda mönstrade har jag använt ett karen foster bl.a.. nä nu måste jag ätarkamar
    In och kikade i ditt galleri och det fanns ett par riktigt röda LO's där. Det verkar inte finnas något man inte hittar i ditt galleri
    Men i mitt förråd finns nästan inget, och jag hittar inget när jag aktivt shoppar efter det heller.
  • Matriark
    Favoritbutik på nätet: Scrapaddicted och Minneskatten. Utbudet och servicen som ligger till grund.
    Nästa inköp blir: mer stickles, twinklings och stämplar. Annas scrapbooking blir inhandlingen hos då.
    Favoritdeko just nu: Bling kommer dröja länge innan jag tröttnar på.
    Används aldrig på LOs: ehm.... bokmärken Fundersam sånt med massa syra i.
    Less- or more-LOs: Jag gillar more, men det lilla jag scrappar nu är less, för det mesta av mina grejer är nedpackade.
    Antal LOs i månaden: Det beror på om jag är i en kreativ period eller svacka. Kreativ period så kanske 20 st/månad + andra alster. Svacka kanske 1-2/månaden.
    Antal LOs totalt: Snabb blick på albumen och huvudräkning... över 100 iallafall
    Tid för en LO: 20 minuter - flera timmar (+ att dom ibland får "vila" någon dag)

Glad alla hjärtans dag på er!
    Ellen fyller 1 år idag, så nu har jag kalas att förbereda..
  • Matriark

Fy vad fuskigt att vissa får tidningen före andra, så borde det inte få vara. Jag har INTE fått min tidning.

Däremot har jag fått Paper Crafts som jag prenummererar på i samband med Kreating Keepsakes, och den var sprängfylld med inspiration. Riktigt sugen på att inreda med papper

• Matriark

Glad påsk på er allihopa!!

Jag kikar in ibland och kollar på allt fint ni gör. Själv scrappar jag inte så mycket just nu, då jag har fullt upp med husrenovering. Men jag drömmer om när huset är inflyttningsbart, och vi kan börja inreda vårat hobbyrum, med en härlig scraphörna till mig

(Konstigt att dom inte har satt in nån påsksmiley.. jul finns ju)

• Matriark

Ni som har registrerat er på Basic Greys hemsida:
    Hur har ni gjort med fältet "state"? Fastän jag väljer "Sweden" som land så envisas dom med att jag måste välja en amerikansk stat

• Matriark

Här är en layout som jag gjorde enligt ett exempel som visades på scrapbook lifestyle för några veckor sedan. Enkel och gick snabbt att göra.

IMG_2289_edited.jpg

• Matriark
    kanskesnart skrev 2007-04-10 12:11:31 följande:
    Matriark: Läcker!SandraK: Vilken härlig textJohanna 79: Grattis!Gjorde klart en LO igår (blev väldigt dåligt fotad, det är så mörkt ute här idag). Är liftad från en LO på twopeas (kommer inte ihåg namnet på den som gjort den). Blev halvnöjd med den. "Titeln" är ju urtrist, men efter att ha funderat i 3 dagar gav jag upp och skrev nåt bara Lagt upp några nya kort i galleriet med (är ju dock ingen "stämplare" så de blir väldigt enkla)Ha en fortsatt bra dag alla!
    Det fanns ingenting som var trist över den layouten. Jättesnygg!
  • Matriark
    jenn79 skrev 2007-04-10 14:10:25 följande:
    matriark: Gillar att du har sytt på den!! Supersnyggt!!
    hihi, det har jag inte

Tack för alla kommentarer Kyss
  • Matriark
    jenn79 skrev 2007-04-10 15:53:58 följande:
    hihi, då har du använt rubons eller??
    Nepp. Papperet är mönstrat så och det vid titeln är doodlat
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket