-
Åh dom var ju snygga.. nu kliar shoppingfingret igenMinimalla skrev 2007-01-29 20:38:17 följande:Matriark skrev 2007-01-29 19:54:21 följande: Är det någon som känner igen de glittriga bokstavsstickersen som jag har på min klocka? Vet vilken tillverkare det är och vart jag kan få tag på fler??Jag hade inte förpackningen kvar De heter möjligtvis inte Twinkle type? Försökte lägga in en direkt länk men det funkar inte... om du kollar under alfabet och sen under chipboard finns bildwww.pysselpassion.e-butik.se/
Det var dock inte dom jag använt. Det är stickers på ark, ca 1½ cm stora.
-
MiaB72 skrev 2007-01-30 16:59:58 följande:Nu har jag äntligen fått köpt nya numret av tidningen så ikväll när ungarna somnat, då ska det lusläsas Ser att det är många som frågar om hur man skriver ut texten spegelvänt - då kommer jag med en (som det känns som) korkad fråga Varför skriver man ut texten spegelvänt? Fattar ju att man gör det till nåt men vad - har försökt klura ut det själv, men ger upp *hahaha*MAMMSY: Jag kommer också lifta dig snart har varit inne i ditt galleri och sparat en bild som jag tänkte ge mig på Den om tänderna, precis en sån jag vill göra!!Jag skriver ibland ut spegelvändt på baksidan av et mönstrat papper. Då när jag skär ut bokstäverna så blir bökstäverna rättvända på den mönstrade sidan. Om man skriver ut rättvänt på den mönstrade sidan så blir ju färgen där så då synns inte mönstret.
-
1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
Jag upptäckte när en LO var färdig att jag hade vänt papperet upp-och-ner. Det var vågmönster på det och vågorna var helt klart snyggare åt rätt håll.

2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
Ja, men tanke på att jag gjorde Mirandas album för 6 år sedan så gör jag om hela albumet åt henne. Dels för att använda syrafria produkter, dels för att jag har mer tillbehör nu än då.
3.vad var de roligaste du scrappat om?
Svårt att välja..
4.vad klarar du dej inte utan?
papper, lim och pennor. Dekorationer kan man göra med papper och pennor egentligen, men det är roligt att ha
5.gör du fler åt gången?
Oftast kör jag på med en LO tills den är klar och tar sedan nästa, men ibland kör jag fast. Då får dom vila ett tag innan jag kan gå vidare med dom. -
Gomorron. Nu har jag laddat upp en ny LO, var ett tag sedan sist.

Nästan packat ner alla mina grejer nu. Naturligtvis blir jag ännu mer sugen att scrappa bara för det. Har dock fullt upp med att jag lilltjejen, som just nu för en liten stund sitter lugnt i mitt knä.
Har ni sett att Scrapbook etc ska visa videos från CHA nästa vecka. Längtar
Och wow vad Tim Holtz gör snygga grejer... -
Bra listaLoppan79 skrev 2007-02-02 11:26:56 följande:Här kommer hela brevet och korrigerat. Någon som vill lämna synpunkter innan jag går dit med det? Jag springer iväg på lunch nu så ni har en stund på er Scrapbooking Här kommer lite förslag på produkter som skulle göra ert sortiment av scrapbooksaker bättre. Grossister:www.metalimo.sewww.scraphouse.sewww.reprint.se Papper:Enfärgade papper är Bazzil störst på. Den populäraste serien heter monokromatiska.Priset i nätbutikerna brukar ligga på 5-7 kr styck.Mönstrade papper:Basic Grey är den största och mest populära leverantören. Nu i februari släpps 4 nya serier i Sverige. Basic Grey har även alfabeten, band, fibers (typ garn) mm som matchar deras pappersserier.Andra stora märken är tex Chatterbox, Junkitz, KI memories, Crate paper, Fancy pants. Utöver dessa finns väldigt många andra leverantörer med fina papper. Priset på mönstrade papper brukar ligga på ca 7-9 kr. Övriga produkter:Glue dots - små limkluttar som de flesta använder till scrapbooking.Chipboard - bokstäver och figurer i kartong. En av de största trenderna just nu inom scrapbooking.Bling - tex små kristaller och glitter. Ganska ny trend inom scrapbooking.Alfabeten (rubriker) - de populäraste varianterna är chipboard, rub-ons (gnuggisar), stickers och foam stamps (skumstämplar).Snören och band - Finns snygga snören och band i en mängd olika märken. Något som är väldigt populärt är scrappers floss som är ett snöre på rulle.Brads - har ni ju redan tagit hem.Öljetter - i olika färger är också populärt. Till det behövs en öljettsättare.Album - har ni redan tagit hem snygga.Ni får gärna höra av er om ni undrar något.MVH ..................................
akrylfärg och chalk då? -
Hehe, ingen orsak. Tänkte på den när du skrivit om foam stams. Dom är ju ganska oanvänbara utan färg eller chalkLoppan79 skrev 2007-02-02 12:57:51 följande:Ghaaaa, hur kunde jag glömma chalk Tack, tack
-
Marajjah skrev 2007-02-02 13:05:39 följande:här är min senaste lo... case:ad från Birgit på twopeas Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610Jättefin, nästan så snöflingorna borde smälta av din sons varma leende

Tack så mycket. Din vad kärleksfull och ljuvligMinimalla skrev 2007-02-02 13:34:45 följande:Matriark: härlig ny LO! Sol30: Det går undan för dig nu. Jag gillade din nya, snygga kvadrater i mönstrat papper.Marajjah: Jag gillar ju allt du gör, och de senaste var inget undantag. Snyggt! Här kommer en ny från mig. Den här gången blev det inte någon bebisLO för ovanlighetens skull. Blev lite inspirerad av hur webmosterhelen alltid gör så snygga och kärleksfulla LOs om sin karl och i senaste Scrapbookingmm var det ju så hiiiimla mycket hjärtan och lööööve så det fick bli en LO om min sambo och "våran låt". Den smöriga Ronan Keatings "When you say nothing at all". Synlig journaling är citat ur låten och dold journaling är om vår relation till låten (first kiss - sweeeeet memories )
-
1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
Gah, omöjligt.. antar att det är scrapstil som hänvisas till. Jag blandar väl "färgsprakande glatt" med "skitigt rockigt" då...
så att det blir ingen av dom, men nånting mitt emellan.
2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
Det varierar. På senaste tiden är det "rouge de garance" som varit de mest lättscrappade gör mig, jag gillar den stilen. Basic Grey måste jag räkna med också.
3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
Hjälp vilka svåra. Rött säger jag då.. men det måste vara en speciell nyans av rött. Typ vinrött, men mera rött än lila.
4. Prickigt eller schackrutigt?
Schackrutigt.
5. Randigt eller rutigt?
Rutigt igen
-
Bara jag som är "square"

-
Jag gör i tre steg. Markerar med penna var hålen ska vara, sticker hål med en lite tjockare nål, trär igenom tråd/floss.Tjej 83 skrev 2007-02-02 17:17:42 följande:hur syr mman? sett några som gjort xxx på lo o genom själva fotot, hur ska man göra för attd e ksa bli som bäst? göra hål med nål o sen sy försiktigt? eller finns de annat sätt?