• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Jag funderar på att beställa några scrap-böcker på nätet......... tror att jag ska få Ali Edwards "Designer's Eye for Scrapbooking" och Heidi Swapp's "Love Your Handwriting"......... men jag hade gärna haft Ali' senaste också - hittar den dock inte här hemma! Eller i alla fall inte på Bokus eller Adlibris som brukar vara billigast. Någon som vet var man kan köpa den här hemma?

Oj... åsså vill jag ha "The journaler's Handbook" också.... som inte verkar finnas den heller.....

• Cheri

bv.. du ska in o skriva upp dig på träff listan bums! *ger order*

• claudia79
    venezuela skrev 2007-03-01 22:54:25 följande:
    Claudia: Såg nåt jag kände igen på TwoPeasHar nyss kommit hem från min första kurs som scrapledare. Hade häcken full precis hela tiden - lurar på hur jag skulle hunnit om de varit fler, hm... Funderar dock på hur man ska kunna göra skärmomentet smidigare, som det var nu skulle alla skära på samma gång och ingen vågade/kunde själv. Hur som helst så var det jättekul och jag fick bara postiva ord i utvärderingarna, vilket kändes skönt. De tyckte dock att tiden var knapp, men det kan jag inte göra mkt åt - 3 tim är 3 tim.
    Oskyldig
    Blue Vapor skrev 2007-03-01 23:46:39 följande:
    Jag funderar på att beställa några scrap-böcker på nätet......... tror att jag ska få Ali Edwards "Designer's Eye for Scrapbooking" och Heidi Swapp's "Love Your Handwriting"......... men jag hade gärna haft Ali' senaste också - hittar den dock inte här hemma! Eller i alla fall inte på Bokus eller Adlibris som brukar vara billigast. Någon som vet var man kan köpa den här hemma? Oj... åsså vill jag ha "The journaler's Handbook" också.... som inte verkar finnas den heller.....Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    BV min BV! Äntligen är du här!! Menar du den där med "patterned paper"?? Tror Magdas har den om jag inte minns helt fel..
  • claudia79

Ikväll har jag varit superinspirerad! hunnit med en LO 12*12 och en i lettersize! *WIHOOO* Men jag har inte bestämt än riktigt om jag ska lägga upp dem Men här är en annan ny som jag inte är kanonnöjd med, och det stör mig! Det stora kortet är Jimmy som tagit själv på en sjukhustoalett, typ 20 minuter innan Jacquline kom till jorden med akut kejsarsnitt Så det här var närhan var och bytte om för att få vara med på kejsarsnittet. Det kortet känns enormt viktigt för mig!

Risa och rosa gärna!
    Snart pappa.JPG

• Blue Vapor

Claudia - jaaaaa nu är jag häääär Fast det är sådär bara. Är totalt off vad gäller allt skapande, så jag har bläddrat lite i mina senaste CKs här ikväll för att få lite nytt nys... och nu är jag uppe i inte mindre än FEM böcker jag vill ha!

Designer's Eye for Scrapbooking - går att hitta på typ bokus
    Designer's Eye: patterned papers - scrapshop eller från USA (dvs rätt dyrt jämförelsevis)
    Love Your Handwriting - går att hitta
    The Journaler's Handbook - är slut på adlibris, hittar inte mer i Sverige
    My Creative Companion 1 och 2 - jaha, där blev det t o m SEX styckna..... - 1 går att hitta, 2 - bara USA eller rätt dyrt från scrapshop

Vad blir det dååååråååå?
    Då borde man ju kunna få någonNÅGRA va?
    Tycker att man borde kunna få båda Designers Eye.... för nu hittade jag den nya till bra pris på Magdas.....
    Åsså ställa sig på bevakning på Journaler's handbook...
    Och köpa den första My Creative Companion..... till en början.-.....

SUCK.

• kanskesnart

Venezuela: Jättesnygg LO och va kul att kursen gick bra! Skulle inte tacka nej till att gå en av dina kurser själv Speciellt inte dina kort kurserRäcka ut tungan

Claudia: Förstår inte hur du inte kan va helt nöjd med den Men det förstår jag aldrig när det gäller dina LO:s! Alla är ju fantastiska

Har det lite tufft just nu så jag orkar knappt varken scrappa eller sitta vid datorn, men kikar in med jämna mellanrum och inspireras verkligen av allt fint ni visar upp, även om jag inte alltid skriver något om det! 

• claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-03-02 00:40:36 följande:
    Claudia - jaaaaa nu är jag häääär Fast det är sådär bara. Är totalt off vad gäller allt skapande, så jag har bläddrat lite i mina senaste CKs här ikväll för att få lite nytt nys... och nu är jag uppe i inte mindre än FEM böcker jag vill ha! Designer's Eye for Scrapbooking - går att hitta på typ bokusDesigner's Eye: patterned papers - scrapshop eller från USA (dvs rätt dyrt jämförelsevis)Love Your Handwriting - går att hittaThe Journaler's Handbook - är slut på adlibris, hittar inte mer i SverigeMy Creative Companion 1 och 2 - jaha, där blev det t o m SEX styckna..... - 1 går att hitta, 2 - bara USA eller rätt dyrt från scrapshopVad blir det dååååråååå?Då borde man ju kunna få någonNÅGRA va?Tycker att man borde kunna få båda Designers Eye.... för nu hittade jag den nya till bra pris på Magdas.....Åsså ställa sig på bevakning på Journaler's handbook...Och köpa den första My Creative Companion..... till en början.-.....SUCK.Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Köp du dem, läs dem och njut!! Berätta sen för mig vilka som är värda mina surt förvärvade mammapengslantar * Kom-si nya jobbet, med braaaa betalt, Ko-msi!!*
    kanskesnart skrev 2007-03-02 00:48:00 följande:
    Venezuela: Jättesnygg LO och va kul att kursen gick bra! Skulle inte tacka nej till att gå en av dina kurser själv Speciellt inte dina kort kurserClaudia: Förstår inte hur du inte kan va helt nöjd med den Men det förstår jag aldrig när det gäller dina LO:s! Alla är ju fantastiskaHar det lite tufft just nu så jag orkar knappt varken scrappa eller sitta vid datorn, men kikar in med jämna mellanrum och inspireras verkligen av allt fint ni visar upp, även om jag inte alltid skriver något om det! 
    Ja det var gulligt sagt av dig & kul om du tycker så
  • Mizty

Tycker oxå att den är jättefina Claudia!!! En rolig bild på din man

Venezuela - Kul att höra att det gick bra på kursen!!

Mammsy - Då vet jag vad jag ska göra på mässan Nu blir du lätt att hitta

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Blue Vapor

Claudia - ja det är väl just det.................... köpa för VILKA pengar??? Väntar och väntar på besked om mina konkurspengar..... Hemlis börjar kännas lite olustigt, jag trodde nog att en lönegaranti delvis innebar att lönen ska komma som den brukar trots konkurs.... men inte fick jag några pengar inte. Har inte hört ett PIP därifrån heller - tycker att de borde ha hört av sig om det var något galet liksom. Jaja. Jag kan inte bestämma mig nu ändå, blir alldeles för snål såhär dags. Nu tror jag att det "bara" kanske blir två av dem - Designers Eye (den första) och så den första My Creative Companion....... kan ju säkert hoppa över Love Your Handwriting ett tag till, jag är ju inte så nära att börja använda mig av min handstil ändå

Nej nu är det natten här...... oh shit, sotaren kommer imorrn bitti......... suck.

• Cia o krabaten

Gomorron alla nattsuddare!

Jag höll på att gå miste om Scrapeventet!!! FörvånadLedsen
    Hade ditresan bokad med Fly Me som begärde konkurs idag!
    SNabbt som attan bokade jag om med SAS så jag klarade mig, men undrar om detta kommer påverka andra som ska dit...
    BV Skynda dig att kolla!!!

Venezuela: Tror jag det att den var uppskattad
    Det min dt-mamma gjorde på kortkurserna var att ha bitarna färdigskurna så att man bara klistrade dit dem själv.
    Kan ju iofs vara svårt om man ska scrappa med olika färger till olika kort...
    Men en del kanske funkar?

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket