• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Skumpis skrev 2007-03-01 08:07:27 följande:
    God morgon!Är det 565 kr som gäller för prenumeration på scraptidningen? Inga andra erbjudanden för prenumeranter? Hur många nummer har vi fått? Missar jag ett nummer nu för att jag inte betalt innan 28 februari?
    vi har fått 5 nummer så ett till kommer vi få. har för mig att det skulle betalas före 3mars (ellerdyl) är itne säker för att man skulle hinna få alla nummer, risken finns väl annars att man missar ett nummer kanske.
  • Helenaj

Hej!! massor av fina alster här e gjorda!
    E det ingen som vet var jag kan köpa en cuttlebug här i sverige? e det någon som har en? och ev. beställt från USA?

• pylle
    Skumpis skrev 2007-03-01 08:07:27 följande:
    God morgon!Är det 565 kr som gäller för prenumeration på scraptidningen? Inga andra erbjudanden för prenumeranter? Hur många nummer har vi fått? Missar jag ett nummer nu för att jag inte betalt innan 28 februari?
    Jag har för mig att det är ett erbjudande skulle kosta över 600 annars men är inte säker.

Blir nog för mig att köpa lite lös nr tills jag har råd att betala ett helt år.
  • Fnyz
    Helenaj skrev 2007-03-01 08:57:50 följande:
    Hej!! massor av fina alster här e gjorda! E det ingen som vet var jag kan köpa en cuttlebug här i sverige? e det någon som har en? och ev. beställt från USA?
    kickispyssel tar in beställningar på den. maila henne, då kostar en CB ca: 570kr plus frakt
  • Tjej 83

skumpis
    jag tittade på din midsommar. väldigt fin med så många kort.
    men skriver ni ut korten själva?
    jag har itne ps. kan ju fårga min bror isåfall. o sen skriva ut sjäkv. men jag tycker inte korten blir lika bra.
    (eller förminskar ni o skickar in på framkallning?)

• Venezuela

God morgon eller det kanske är förmiddag nuFundersam I kväll ska jag hålla i min första nybörjarkurs hos Annas Scrapbooking. Känns lite nervöst då jag är rädd för att jag kommer prata för länge... Samtidigt känner jag att jag vill gå igenom material, uppbyggnad, tips etc. Har suttit nu och gjort en 'låtsats' LO där delarna inte är ihopsatta för att kunna visa på steg för steg. Tänkte göra som alla tv kockar gör att simsalabim har råvaran förvandlats till en färdig rätt Får hoppas att gruppen är hyfsat homogen för annars kan det bli tråkigt för den som redan kan en del - fast då ska man kanske inte anmäla sig till NYbörjarkurs

Här är mitt övningsobjekt...

• scrapparlotta

claudia:
    Vilka fina LO:er, och receptet på den chokladbobm verkar ju hur farlig som helst Är den svår att göra, chokladbomben alltså?

venezuela:

Det kommer säkert gå huuur bra som helst i kväll, och den LO du har lagt in här uppe är ju helt underbar. Vilket härligt kort Den LO:en kanske jag liftar nångång

• Mizty
    Venezuela - Gud... Du gör sådan underbara LO´s!!! Blir sååå avis Förstår att du är lite nervös, det hade jag oxå varit, men det kommer säkert att gå kanonbra Håller tummarna för dig!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Pyret78

God förmiddag!
    Flaggar för 2 nya i mitt galler är de två jag gjorde på croppen i helgen.

Venezuela: Fin kursdeltagare kommer att bli mycket impad på sin lärare Den var supersnygg!!

Skumpis: Priset är 565 kr o ska betalas senast 3/4, vilket påminde mig om att jag måste betala nu ...japp jag ska fortsätta att prenumerera fastän jag egentligen inte har råd Vet ju med mig själv att jag kommer att köpa varje lösnummer annars, så det är lika bra att passa på att "tjäna" några slantar. Dessutom är jag ju upptagen hela helgen så jag kan ju inte gå på symässqan Så då unnar jag mig en prenumeration istället

Ni som tycker att det är för många Dt-alster säger jag bara: Skicka in bidrag själv!!! De vill ju inget hellre än att man ska skicka in. Har själv precis mailat iväg 2 nya Lo:s så vi får väl se om jag blir publicerad Kommer ju iaf att finnas med i nästa nummer, så håll utkik!!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket