• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Smurfens Mamma
    Malin Ulrika jag har likadan skrivare... men jag har testat div foto papper mest epsons egna.. och jag tycker aldrig att det blir bra utskrifter... mer än grå/svart/vita möjligtvis...
    Vad använder du för papper?!

♥ Wilhelms mamma Angelica ♥
  • Tjej 83

ck
    vilke papper använder du. eller de kanske bara finns en sort? ska se va mamma har. för där får jag skriva ut dem.
    har skrivit ut några men de blev helt kasst. jätte suddigt o så. så ja skickade in dem istället. mycket bätttre. men de är så stora. svårt o få plats med 3-4 10x13kort.
    får testa igen då. kanske blir bättre om min bror hjälper mej hehe.

• Tjej 83

fnyz
    ja "snodde" din rubrik julfin. bara så du vet hehe
    ska göra klart den i helgen.

imron åker jag till mamma o åker förbi "tygriket" skene-kinna. ska se om ja hittar fina band, spets o knappar.

nån som använt tyg på nån LO? kan man de?

• Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-03-01 15:14:21 följande:
    fnyzja "snodde" din rubrik julfin. bara så du vet heheska göra klart den i helgen. imron åker jag till mamma o åker förbi "tygriket" skene-kinna. ska se om ja hittar fina band, spets o knappar. nån som använt tyg på nån LO? kan man de?
    sno på men det är väldigt kul att du berättar när du gjort det så man kan vara lite stolt över att kunna inspirera andra
  • Cia o krabaten

Tjej: Jag har använt lite olika, men olika sorter passar till olika skrivare.
    Just nu har jag Canons egna som är helt ok.
    Dock är nog HP Premium strået vassare

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Tjej 83

kanske visar den på¨månda om den blitt klar då..
    svårast är att komma på en bra rubik som inte blir 7 mil lång hihi..

• Örnen76

venezuela - när ska du hålla i kursen?

LO, som jag gjorde i går på kursen, med pusselbitsteknik finns nu i mitt galleri

• Venezuela

NÖ: Jag ska ha kursen mellan 18.30 och 21.30

Claudia: Det är en privatbokning med ett sällkap på 5 pers, min DT mamma tyckte jag kunde få en mjukstart. Brukar nämligen va runt 10 pers annars...

• Örnen76
    venezuela skrev 2007-03-01 16:26:35 följande:
    NÖ: Jag ska ha kursen mellan 18.30 och 21.30
    idag? Bonne chance!!
  • malin ulrika

Seedorfs,
    jag använder  EPSONS glansiga fotopapper, eller ett "billighets" märke som heter "Kirkland", finns nog bara här... Det blir lika bra som EPSON.
    KODAK däremot blir oerhört jättedåligt i EPSON-skrivaren.
    Så finns det diverse "knep" också, om man har photoshop t.ex. så är det alltid bra med lite "sharpening" filter (unsharpmask) innan man skriver ut. Med en särskild inställning (kommer inte ihåg nu) så blir bilderna inte skarpare utan det ger snarare mera "stuns" i färgen liksom. Så det brukar jag ofta göra innan jag skriver ut.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket