• Anonym (fundersam)

Blev jag drogad?

Självklart är det ända sättet att veta om jag verkligen blev drogad ett drogtest, men detta hände för något år sen men jag kan inte sluta tänka på det.

Klockan var kanske 23.00 jag hade inte druckit något, jag och mn kompis fick 4 SMÅ groggar av en kompis, efter det blev vi helt galen, drog ut på krogen och det var som att hela världen snurra kring oss, slängde oss in i dansgolvet bland alla människor, fick många blickar när vi tryckte oss fram men det rörde en inte i ryggen, vilket e ovanligt för oss. Det jag minns sen är att jag nästan svimmade och sen minns jag inget annat än att jag vaknade upp hemma, vet inte hur jag tog mig hem.

Dagen efter skakade jag hela dagen och har aldrig mått så dåligt.

Dom där 4 små groggarna hade jag aldrig blivit full på så vad hände egentligen. Någon kunnig människa om droger som kan ge mig en bättre synvinkel?

• Svar på tråden Blev jag drogad?
  • Anonym (-)

Om det inte är hur du brukar bli så skulle jag gissa på att du blev drogad eller fick väldigt dålig sprit.

Det låter väldigt mycket som att du blev drogad.

• mina45

det låter absolut som om du blev drogad av ecstasy men faktum är att det skulle ha kunnat vara GHB oxå, har sett folk bete sej likadant på det när dom inte fått i sej så mycket GHB.
    Hoppas du slutat ta emot grogg/drinkar efter den erfarenheten.

• Syndrom

Nej du har troligtvis inte blivit drogad. Det är extremt ovanligt att folk bli drogad mot deras vilja och vetande. Varför skulle någon ge bort något som dom har köpt för dyra pengar sådär utan att tjäna något på det? Låter det logiskt?

Skulle du nu ha blivit drogad så var det knappast Ecstasy. Och absolut inte GHB.

• spiritsinlove
    Syndrom skrev 2007-01-23 02:52:21 följande:
    Nej du har troligtvis inte blivit drogad. Det är extremt ovanligt att folk bli drogad mot deras vilja och vetande. Varför skulle någon ge bort något som dom har köpt för dyra pengar sådär utan att tjäna något på det? Låter det logiskt?Skulle du nu ha blivit drogad så var det knappast Ecstasy. Och absolut inte GHB.
    Det är inte "extremt ovanligt"!
  • Syndrom

Jo det är faktiskt det. Att bli drogad på krogen är något av en modern myt.

• spiritsinlove

Men jag har otaliga vänner som blivit det en eller flera gånger. Och de vet vad de pratar om, det är inte bara gissningar efter en fyllekväll..Så jo, det händer en hel del tyvärr...

• Syndrom

Det är oftast snarare så att människor som inte kan hantera alkohol utan dricker alldeles för mycket och sedan skäms över detta brukar använda det som ursäkt att dom blev "drogade". Detta har väl blivit så vanligt nu att vissa tror automatiskt att dom har blivit drogade när dom har varit lite fullare än vanligtvis.
    För tänk efter, du går på krogen och blir drogad och sen händer inget mer. Om man blir våldtagen eller rånad så kan man nog mycket väl ha blivit drogad men om inget sånt händer så är så knappast fallet. Varför skulle någon droga någon annan bara för drogandets skull? Droger kostar pengar...
    Är det dessutom en kille som påstår sig ha blivit drogad så kan jag bara skratta...

• Anonym (*)

Att bli drogad oveterligt är ovanligare än man tror, media skulle vilja att vi tror annat kanske.
    Köper man droger så vill man troligast ta dem själv.
    Men om det mot oddsen var så tror inte jag heller att det var ecstasy, det är inte lätt att blanda i en drink om det inte är ren MDMA i vätskeform, man kan ju mala ned ett piller men det smakar dessutom starkt och skulle göra drinken rätt odrinkbar i min erfarenhet.

• Syndrom

GHB är ännu mindre troligt eftersom blandningen alkohol + GHB brukar sluta med sjukhus.
    Sen så går väl GHB knappast att få tag på längre vad jag har hört.

Svar på tråden Blev jag drogad?