• Anonym (fundersam)

Blev jag drogad?

Självklart är det ända sättet att veta om jag verkligen blev drogad ett drogtest, men detta hände för något år sen men jag kan inte sluta tänka på det.

Klockan var kanske 23.00 jag hade inte druckit något, jag och mn kompis fick 4 SMÅ groggar av en kompis, efter det blev vi helt galen, drog ut på krogen och det var som att hela världen snurra kring oss, slängde oss in i dansgolvet bland alla människor, fick många blickar när vi tryckte oss fram men det rörde en inte i ryggen, vilket e ovanligt för oss. Det jag minns sen är att jag nästan svimmade och sen minns jag inget annat än att jag vaknade upp hemma, vet inte hur jag tog mig hem.

Dagen efter skakade jag hela dagen och har aldrig mått så dåligt.

Dom där 4 små groggarna hade jag aldrig blivit full på så vad hände egentligen. Någon kunnig människa om droger som kan ge mig en bättre synvinkel?

• Svar på tråden Blev jag drogad?
  • Löööv

Låter som en helt normal utekväll . En lyckad sådan .

Nej då. Vet inte alls

• Anonym (häntmig)
    Jag var ute på krogen för nått år sen,hade kanske druckit tre-fyra cider under kvällen,brukar knappt bli lullig på det då,drack ganska mycket under en period,en kille kom fram å hade köpt en drink till mig,för att han tyckte att jag var så söt! Efter att druckit den,dansat lite,sen bara tuppa jag av,minns inge mer,förrens dom efter mycket om å men fick lite liv i mig,fick psykbryt,sprang rakt ut i vattnet,så dom fick hämta mig,ambulansen kom,å testena vissa att jag blivit drogad,har aldrig mått så dåligt som jag gjorde dagen efter....Så tycker att det låter som att du blev drogad,eller drack väldigt dålig sprit,men man brukar ändå inte bli så där,synd att du inte testa dig på en gång,hade kanske lättat lite för dig,att du idag vetat vad som hände med mig!
  • Anonym (***)

Syndrom:
    Håller med drutten28, det var nog det roligaste jag läst idag!! Svårt att få tag i GHB/GBL?! Varje dag missbrukar folk detta, det är inte fasligt dyrt och det är VÄLDIGT lätt att få tag i, både i norr och söder! Vilken svensson som helst kan få tag i det! Och definitivt inte sjukhus varje gång! Det är en myt från massmedia om någon.
    Och jag har blivit drogad på krogen (kom hem tack vare vänner) och det var inte det att jag skämdes för att jag druckit för mycket, för tro mig - det gjorde jag ofta på den tiden och visste exakt hur jag blev av det. Vet även killar som blivit drogade, antagligen inte för att ngn var sugen på att våldta utan snarare råna och spöa skiten ur. Lev i nuet ett tag så ska du se att du lär dig lite oxå.

• Syndrom

Anonym (***)
    Varför en sån hård ton mot mig?
    Jag har inte haft något med GHB att göra på ett par år nu, jag har bara hört att det varit svårt att få tag på sen GBL förbjöds. Men om det går att få tag på så kanske det blir en mysig sommar 2007 då =)

Anonym (häntmig)
    Vilken substans testades du postiv för?

Anonym (fundersam) (Trådstartaren)
    Det är bara tragiskt att den första tanken som slår folk som fått en kraftig fylla är att dom blivit drogade. Varför ska folk alltid skylla på någon annan? Det behöver inte vara så att man var oansvarig och drack för mycket eller snabbt utan det kan ha finnas andra faktorer som gör att fyllan blir ovanligt kraftigt. Men svensken ska alltid skylla på någon annan, för även om man nu blev drogad så är det ändå till stor del offrets fel för att dom inte hade koll på vad dom drack. Men i sossesverige så uppfostrades man till att inte ta något eget ansvar så dom flesta har detta i ryggmärgen.

• Anonym (sara)

Jag blev drogad en gång på en privatfest. Jag drack bara cola, så det var ingen risk att det var en fylla
    Men jag försvann snabbt in i en dimma, jag svimmade av med jämna mellanrum. När jag var vaken kunde jag bara höra vad som pågick runt omkring mig, men kunde inte säga nått eller ens röra mig. Vet inte om något hände. Vet inte ens hur jag kom hem. Mådde dåligt i 3 dagar efter. Detta har även ett par av mina vänner varit med om, så sååå himla ovanligt är det nog inte.

MEN huvudmotivet när man drogar någon är väl att våldta dom? Då borde de ju använda sig av droger som får personen att tuppa av, inte bli helt galna och "uppåt". Det är ju slöseri med droger som kostar pengar för deras del.

• Anonym (fundersam)

"Det är bara tragiskt att den första tanken som slår folk som fått en kraftig fylla är att dom blivit drogade. Varför ska folk alltid skylla på någon annan? Det behöver inte vara så att man var oansvarig och drack för mycket eller snabbt utan det kan ha finnas andra faktorer som gör att fyllan blir ovanligt kraftigt. Men svensken ska alltid skylla på någon annan, för även om man nu blev drogad så är det ändå till stor del offrets fel för att dom inte hade koll på vad dom drack. Men i sossesverige så uppfostrades man till att inte ta något eget ansvar så dom flesta har detta i ryggmärgen."

Ja du skriver efter en karftig fylla, men jag hade i princip inte druckit något. Och jag är van att dricka sprit, starksprit, så det var ingen mängd jag blir full på.

När du säger att man inte vill ta ansvar, vad e det jag ska ta ansvar för? Jag gjorde inget speciellt dumt. Har gjort mycket dummare saker, både som full eller nykter. Men jag har aldrig varit med om det jag kände den kvällen eller dagen efter.

• Anonym (***)

Syndrom:
    Hård ton mot dig? Kanske ska fråga dig själv varför du har en så nedlåtande och tyken attityd mot ts? Hon skriver här för att hon undrar och är orolig (antar jag?) och ska väl inte behöva tråkiga kommentarer? Alla får tycka som dom vill men man kan ju lägga fram det på ett vänligt sätt (gjorde inte det själv innan, men nu!).
    Jag använder inte droger själv men träffar på det regelbundet genom jobbet vilket gör att jag ser vad som är "inne" och vanligt just nu - främst GHB. Och om man tror att man blivit drogad är det inget man ska känna skuld för. Man vill ju kunna lita på människor, sen är det väl i dagens samhälle naivt att tänka så, men varför ska snälla människor få skiten för att andra är svin? Det är ju som att säga att våldtäktsoffer får skylla sig själva.

Ts: ursäkta, har inte mkt med din fråga att göra...

• Syndrom

Anonym (***)
    Om ts är så orolig så tycker att han/hon skulle ha gått och gjort ettt blodprov och sedan polisanmält det. Istället för att bara spekulera.

Sen får du ursäkta mig men dom som arbetar med droger brukar sällan ha någon koll på vad som är "inne", dom har väldigt sällan någon kunskap alls.

• egil

Måste hålla med syndrom. Min uppfattning är också att många människor tror att det blivit drogade när de i själva verket druckit för mycket.
    TS: du skriver att du fick 4 små groggar av en "vän". Misstänker du att din vän drogat dig? Ibland kan riktigt starka groggar smaka svagt om de blandas på rätt sätt. Du kan faktiskt fått i dig en kvarts liter sprit, kanske ännu mer om det var tex. hembränt som kan ha en hög procenthalt. Hembränd sprit som är bra tillverkad smakar dessutom oftast mindre än tex vodka.

Min erfarenhet är att fyllor kan bli totalt olika beroende på omständigheter som humör, sömn, förväntningar mm.

Om man får minnesluckor av alkohol kan dessa "förskjutas". Vid det senaste minnet var man ganska normal och hade inte druckit så mycket och sen minns man ingenting. Isjälva verket kan man då ha druckit mer utan att man minns det.
    Alkohol är en förrädisk drog som förgiftar kroppen, som ts skriver: "Dagen efter skakade jag hela dagen och har aldrig mått så dåligt."
    Det är jobbigt att vara bakis efter en rejäl fylla...

Mitt råd är att vara ytterst försiktig med alkohol och hålla sig till sådana droger som inte ger förgiftningssymptom dagen efter...

• Anonym (z)

Jag blev drogad på en fest(privat) för flera år sen, jag blev inte uppåt utan tuppade av, var nästintill nykter, bad om ett glas vatten, sen minns jag inget mer.
    Blev nästan våldtagen då, men då var det en "drogning med syfte" eller vad man nu ska kalla det.

TS; Jag tycker att du borde gå och kolla dig om du blivit drogad och visar testerna att du blivit det så rekommenderar jag dig att byta umgänge

• Anonym (fundersam)

egil:

"Måste hålla med syndrom. Min uppfattning är också att många människor tror att det blivit drogade när de i själva verket druckit för mycket.
    TS: du skriver att du fick 4 små groggar av en "vän". Misstänker du att din vän drogat dig? Ibland kan riktigt starka groggar smaka svagt om de blandas på rätt sätt. Du kan faktiskt fått i dig en kvarts liter sprit, kanske ännu mer om det var tex. hembränt som kan ha en hög procenthalt. Hembränd sprit som är bra tillverkad smakar dessutom oftast mindre än tex vodka."

När jag dricker i vanliga fall dricker jag hembränt, inget annat. Jag är van vid sprit. Detta var väldigt väldigt små drinkar.

• Kramnra

Det enda jag kan tänka mig i detta fall är GHB. Andra droger typ uppåttjack ex. amfetamin, extacy har oftast inte sådana biverkningar

• Drutten28

syndrom: tänkte bara säga att jag råkar veta att anonym(***) har betydligt fler kunskaper i ämnet borsett från slumpen att han/hon råkar springa på det i jobbet, så där e du ute på hal is...hahaha

Du däremot verkar vara en av de mest färska färskingar i ämnet jag nånsin stött på...

TS:ursäkta bortsladdningen från ämnet

• Anonym

mm jag tycker det låter så oxå...detta hände mig och jag ångrar djupt att jag inte anmälde eller testade mig...var på nån fest och sen var det bara jag och en tjej till kvar jag ...vet inte riktigt men låg i nån säng och var någorlunda klar i knoppen men kunde inte röra mig!!!FRUKTANSVÄRT...var som om mina muskler hade förtvinat..känd hårda händer på låren dagen efter hade jag hallucinationer...och svarta blåmärken på insidan av låret.första gången jag faktiskt pratar om det vill förtränga...vad kan jag ha blivit drogad med??

• Anonym (***)

Tack för den drutten 

Syndrom: visst skulle ts kollat upp det då, men vissa gör misstag här i livet, så är det bara. Men det ger väl fortfarande inte folk en anledning att klanka ner på ts?? Starta en egen tråd istället.

Svar på tråden Blev jag drogad?