• Anonym (fundersam)

Blev jag drogad?

Självklart är det ända sättet att veta om jag verkligen blev drogad ett drogtest, men detta hände för något år sen men jag kan inte sluta tänka på det.

Klockan var kanske 23.00 jag hade inte druckit något, jag och mn kompis fick 4 SMÅ groggar av en kompis, efter det blev vi helt galen, drog ut på krogen och det var som att hela världen snurra kring oss, slängde oss in i dansgolvet bland alla människor, fick många blickar när vi tryckte oss fram men det rörde en inte i ryggen, vilket e ovanligt för oss. Det jag minns sen är att jag nästan svimmade och sen minns jag inget annat än att jag vaknade upp hemma, vet inte hur jag tog mig hem.

Dagen efter skakade jag hela dagen och har aldrig mått så dåligt.

Dom där 4 små groggarna hade jag aldrig blivit full på så vad hände egentligen. Någon kunnig människa om droger som kan ge mig en bättre synvinkel?

• Svar på tråden Blev jag drogad?
  • spiritsinlove

Men det är rätt självklart att det finns en del människor som hittar på........

De jag pratar om hamnar dock icke inom den kategorin. Dessutom har de erfarenhet av olika substansers påverkan, så gissandet faller oxå bort....
    Jo tack, jag vet att droger kostar pengar. Och självfallet tycker även jag att det är helt sinnessjukt att lägga något i en persons drink enbart för att se henne (ja, oftast tjejer) reagera på det ena eller andra sättet...! Men de personerna existerar...
    Dessutom är det ofta GHB och liknande, och det behövs inte särskilt mycket för att en person ska reagera på det. Så multum kostar det ej..(är ju dessutom relativt billigt).
    Möjligheten finns ju oxå att en person tänkt göra mer, dvs våldta, råna eller så..men ej lyckats.
  • spiritsinlove

Många blandar GHB med alkohol, och jo, det går fortfarande att få tag på..

• Syndrom

Om en person har tänkt att göra något mer så brukar faktiskt oftast lägga ner sig så mycket att dom lyckas när dom har investerat så mycket i sitt offer.
    GHB + alkohol = sjukhus, så nej det är inte ofta GHB...och GHB går inte att få tag på i Sverige nuförtiden.
    Allt handlar om att människor vägrar ta ansvar för sina egna handlingar och måste ha något annat att skylla på.

• spiritsinlove

Jag håller inte med dig, då jag har andra erfarenheter. (Och jag hittar inte på..)

Och återigen, det går lätt att få tag på.
  • Drutten28

jag måste absolut hålla med "Mina45",ecstasy eller ghb definitivt.

Och till Syndrom: vilken barpapapa-värld lever du i? GHB+alkohol=sjukhus - sen när då? om du korkar i dig en hel del - ja då kan det hända,annars inte så troligt.

Och att GHB inte finns att få tag i längre, det var det roligaste skämt jag har hört på länge,du förgyllde nästan min dag med din humor hahaha! (finns på en plats nära dig ca 3 min bort oavsett var du befinner dig i din barpapapavärld!)

• Anonym (fundersam)

Här har det hänt en del.

Syndrom: GHB är inte alls svårtatt få tag på? Jag behöver bara lyfta luren just nu och kan få det inom 15 min. Men jag håller med om att bli drogad på krogen INTE är vanligt.

Händelsen jag beskrev i ts är inte en händelse från krogen heller, utan från en privat fest i en källare.

• Syndrom

Anonym fundersam:
    Enligt mina erfarenheter så blev det ruskigt svårt att få tag på GHB sen det förbjöds och ännu svårare sen GBL förbjöds nyligen.

Drutten28
    På vilket sätt påminer hennes beskrivning om ecstasy?
    Om man drogar någon med så gör man det troligtvis med benzodiazapiner.

• Anonym (fundersam)

"Anonym fundersam:
    Enligt mina erfarenheter så blev det ruskigt svårt att få tag på GHB sen det förbjöds och ännu svårare sen GBL förbjöds nyligen."

Min f.d har missbrukat bl.a. GHB, och även andra bekanta. Så i mn krets är det inte svårt att få tag på..

• Anonym

jag skulle inte tro hon blev drogad. jag blev precis likadan i helgen och skulle nog tro att det beror på sömnbrist eller någon näringsbrist.
    har blivit sån flera ggr och att jag skulle ha blivit drogad är inte så troligt.

och varför skulle nån vilja ge bort droger bara så där. nää jag köper inte hela grejen.

tycker jag hör var och varannan dag folk som har blivit "drogade" för att dom inte kan ta konsekvenserna av sitt handlande.

och ecstasy och alkohol får man oftast inte en sån effekt av. iofs finns det många typer av E men ... nope.

och jag håller med om att GHB är jättelätt att få tag i fortfarande.

• Anonym (fundersam)

"jag skulle inte tro hon blev drogad. jag blev precis likadan i helgen och skulle nog tro att det beror på sömnbrist eller någon näringsbrist.
    har blivit sån flera ggr och att jag skulle ha blivit drogad är inte så troligt."

Jag led varken av sömnbrist eller näringsbrist. Har aldrig blivit så förut. Känslan var inte alls som om jag varit full.

"tycker jag hör var och varannan dag folk som har blivit "drogade" för att dom inte kan ta konsekvenserna av sitt handlande. "

I vad är det jag inte kan ta konsekvens av mitt handlande?

Svar på tråden Blev jag drogad?