• hejentjej

kan 40 kvm för 2 persone räcka?

att bo i om man inte har barn, vi planerar husbygge och behöver en lgh ca 1 år, det är 40 kvm, det är havsutsikt och trädgård, det är ett stort rum och sovalkov, det är badrum och det är kök : )

• Svar på tråden kan 40 kvm för 2 persone räcka?
  • Rokka Jill

hmm ja det beros på hur mycket ni bråkat innan.. kan bli mycket mer.. eller minska drastiskt beroende på bråken.. mitt ex var väldigt kontroll-människa dessutom jättesvartsjuk.. jätte bra kombination att bo med mig som vill hitta på saker o ting,... öööööhm nej.. vi hade nog inte stått ut ensamma i ett slått om jag ska vara ärlig.. möjligt om vi fick varsen dator o blockat varandra på msn..

jag har nu ett jätte harmoniskt förhållande.. men skulle nu vi trängas med tösen i en tvåa hade jag nog blivigt lite knäpp.. men bara han o jag i en etta hade kanske finkat.

• ALMTL

Beror ju på hur er relation är. Fast 40 kvm är inte så litet tycker jag. Jag och min kille bodde i studentrum med köksvrå, på 18 kvm, ett år. Det var tufft, jag fick gå och sätta mig inne på toaletten om jag ville vara ifred.

• hejentjej

de är ju i väntan på ett stort hus i så fall, relationen är bra : ) tänkte mer på typ gäster å så, trångt då, kanske...

• Lisa 74

Jag har bott på 19, 27, 32kvm bla, har aldrig varit problem med gäster. Kunde ha middagar för tio pers ibland och förfest för många fler. Det blev grytor eller plockmat och folk satt på golven. Hade jag sittande middag tog jag fram "regissörstolar", eller bad folk ta med sig nån pall.
    Är man inte snobbig går det mesta, det beror ju lite på vad du har för umgänge- avslappnade eller överspända:).

• Lisa 74

Då föreslår jag att du bjuder in dom avslappnade i grupp och dom överspända en och en ha ha ha....

• spiritsinlove

Jag bor tillfälligt med min man på 40 kvm nu. Det är litet, saknar dörr att stänga..men visst..det går. Den lägenheten du förklarar låter ju dessutom superfin!

• hejentjej

tack, väntar på besked ska få det innan januari e slut : ) *så pirrigt* hyran e jätte bra dessutom! världens finaste läge alldeles vid havet, 2500 i kallhyra, el plus värme blir väll inte mer än 1000 iaf??

Svar på tråden kan 40 kvm för 2 persone räcka?